Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " تئوری اثباتی حسابداری و علم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تئوری اثباتی حسابداری و علم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of CENTRUM Cathedra
سال انتشار
2010
کد محصول
1000646
تعداد صفحات انگليسی
16
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
203 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده مقاله

این مقاله به بررسی روند توسعه ی تئوری اثباتی حسابداری (PAT) می پردازد و آن را با سه تفسیر استاندارد از علم که توسط پراپر (1959)، کان (1996) و لاکاتوس (1970) ارائه شده بودند، مقایسه می کند. PAT یکی از تأثیر گذارترین برنامه های تحقیقاتی در زمینه ی حسابداری در طول چهار دهه ی گذشته بوده است. یکی از مقایسه های مهمی که توسط وات و زیمرمن (1986) انجام شد و موجب گردید که تحقیق آن ها معروف و به رسمیت شناخته شود این است که به نظر آن ها تئوری های حسابداری مشابه می باشند. از این رو، بررسی طول دوره ی زمانی که حسابداری به مفهوم یک علم که مورد مطالعه قرار می گرفت و همچنین بررسی چگونگی مقایسه ی توسعه ی تئوری های حسابداری با سه تفسیر استاندارد از علم حائز اهمیت ویژه ای می باشد. چنین مقایسه هایی به درک ما از چگونگی توسعه ی تئوری های اثباتی حسابداری در دهه های گذشته کمک می کند و همچنین موجب درک بهتر از تفاوت های موجود در روش ها می شود. این مقاله نشان می دهد که محدودیت هایی در زمینه ی تحقیقات حسابداری در قالب یک علم وجود دارد. علاوه بر این وضعیت متدولیوژیکی با هیچ ک از تفسیرهای استاندارد از علم مطابقت ندارد. با این وجود، آن شامل عناصری از هر سه مورد از تفسیرهای استاندارد از علم می باشد. در نهایت برخی از روش های متدولیوژیکی را در ارتباط با PAT مورد شناسایی قرار می دهد.

فهرست مطالب

1-مقدمه  

2-توسعه PAT

3-مشکلات PAT

4-علوم طبیعی یا علوم غیر طبیعی ؟

5-نقش ناهنجاری ها

6-انتخاب تئوری

7-نتیجه گیری

1-مقدمه

این مقاله توسعه ی تئوری اثباتی حسابداری (که از این به بعد آن را با حروف اختصاری PAT نشان می دهیم) را مورد بررسی قرار می دهد و آن را به سه تفسیر استاندارد از علم مورد مقایسه قرار می دهد. در ارتباط با مفهوم PAT ابهاماتی وجود دارد. تعریف تئوری حسابداری (PAT) (یعنی تئوری حسابداری به دنبال تفسیر و پیش بینی روش های حسابداری و حسابرسی می باشد) در کتاب زیمرمن و وات (1986) به شکل زیر ارائه شده است:

مطالعات انجام شده در زمینه ی فعالیت های حسابداری و حسابرسی PAT را تشکیل می دهند. این تئوری در فصل های 14-8 از W&Z (1986) تشریح شده است. در همان زمان، W&Z (1 : 1986) همچنین بیان کرد که هدف از کتاب آن ها تفسیر ادبیات تحقیقات تجربی انجام شده در زمینه ی حسابداری می باشد و همچنین کتاب آن ها به بررسی تحقیقات حسابداری مبتنی بر بازار سرمایه پرداخته است. علاوه بر این W&Z (37 : 1986) بیان کردند که مقاله ای توسط بال و برون در سال 1986 ارائه شد موجب افزایش شهرت تحقیقات اثباتی حسابداری گردید. طبق نظر نویسندگان این مقاله، PAT شامل تحقیقات حسابداری مبتنی بر بازار سرمایه و تحقیقات مرتبط با روش های حسابداری می باشد. این کاربرد با ادعای W&Z (8 : 1986) مبنی بر این که آن ها از کلمه ی « اثباتی » برای تفاوت قائل شدن با « تجویزی » استفاده می کنند....

از طریق لینک زیر می توانید مقاله انگلیسی را به صورت رایگان دانلود فرمایید و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده نمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Positive Accounting Theory
Methodology
Philosophy of Science
Methodological Controversies

ثبت سفارش جدید