Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " انتقال جرم یا حرارت از حباب های گازی شبه کروی متصاعد از یک مایع ساکن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
انتقال جرم یا حرارت از حباب های گازی شبه کروی متصاعد از یک مایع ساکن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chemical EngineeringScience
سال انتشار
2010
کد محصول
1000734
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Word+Pdf
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

انتقال جرم در مورد یک حباب شبه کروی متصاعد از یک مایع ساکن مورد بررسی قرار گرفت. یک کد عددی که معادلات ناویر – استوکس و معادله نفوذ – همرفت را برای تراکم حل می کند، برای مشخص نمودن انتقال از حباب به فاز مایع اطراف به کار برده شد. شبیه سازی ها به طور متقارن برای عدد رینولدز 1 تا 1000، اعداد اشمیت از 1 تا 500 و نسبت وجه حباب از 1 تا 3 انجام شدند. به نظر می رسد که استفاده از قطر معادل به عنوان طول مشخصه برای توصیف انتقال مناسب تر است. تاثیر نسبت وجه (aspect ratio) حباب بر عدد شروود تحلیل شده است. در مرحله اول،تعمیم عبارت بوسینسک که از قطر معادل استفاده می کند را می توان برای اهداف عملی مورد استفاده قرار داد. تغییر فاکتور تصحیح که عدد شروود را با عدد کره ای با عدد پکلت معادل مقایسه می کند، ارائه می شود و با استفاده از روابط ساده توضیح داده می شود. پیاده سازی این نتایج در شبیه سازی اویلر – اویلر انتقال جرم مورد بررسی قرار می گیرد. به نظر می رسد که اصلاح ناحیه سطح مشترک به همراه تصحیح عدد شروود، سهم مهمی را در عبارت چشمه سطح مشترک در معادله تراکم به دست می دهد. توجه داشته باشید که نتایج را می توان برای انتقال گرما نیز در نظر گرفت و برای قطره های (drop) چسبناک مورد استفاده قرار داد.

1-مقدمه

انتقال جرم و حرارت از نقطه نظر شیمیایی، محیطی و صنعتی دارای اهمیت است. انواع فرآیندهایی چون تخمیر یا گوارش های هوازی نشان دهنده استفاده از راکتورهای شیمیایی و بیولوژیکی، ظرف های متحرک، ستون های حباب و غیره است. این کار توسط پروژه ای مربوط به انتقال جرم در گیاهان درمانی آبی زائد آغاز شد که در آن راکتورهای بیولوژیکی از طریق تزریق حباب های کوچک، هوا داده شدند. اکسیژن در فاز گازی که از حباب ها می آید، از طریق سطح  مشترک گاز – مایع انتقال داده می شود که امکان تنفس هوازی میکروارگانیزم های موجود در فاز مایع را فراهم می نماید. مدلسازی چنین سیستم هایی شامل زیرسیستم های بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی و اندرکنش آنها می شود. به طور کلی،  پدیده های هیدرودینامیکی موضعی یا در مقیاس بزرگ را باید به طور جداگانه و با فرض غیرممکن بودن توصیف فیزیک برای چنین حبابی در راکتور مورد مطالعه قرار داد. حتی نیرومندترین و مدرن ترین کامپیوتر نمی تواند به شبیه سازی عددی مستقیم چند حباب متصاعد از یک ظرف تهویه بسیار کوچک بپردازد. یک نقطه نظر عملی تر برای شبیه سازی های عددی، مدلسازی جداگانه فیزیک در مقیاس بزرگ و بر اساس مدل های موضعی "زیر شبکه (subgrid)" است که رفتار موضعی مناسب جریان را بر حسب کمیت های قابل اندازه گیری نظیر کسر حجمی گاز/مایع و اندازه متوسط حباب نشان می دهد. با این همه برای این که این زیرمدل ها دقیق و معتبر باشد، دینامیک حباب (انتقال جرم/حرارت) را باید در مقیاس یک مشمولیت منحصربفرد مورد بررسی قرار داد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Fluid mechanics
Heat/mass transfer
Bubble deformation
Multiphase flow
Numerical simulation

ثبت سفارش جدید