Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " یک لیزر موج پیوسته یک کیلو واتی دیسک نازک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک لیزر موج پیوسته یک کیلو واتی دیسک نازک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE JOURNAL OF SELECTED TOPICS IN QUANTUM ELECTRONICS
سال انتشار
2000
کد محصول
1000750
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

لیزر دیسک نازک به صورت یک طراحی بهینه لیزر برای راه اندازی یک محیط فعال لیزر شبه سه ترازی در ناحیه توان بالا با بازدهی اپتیکی بالا ارائه می شود. محاسبات عددی توان خروجی لیزر نشان می دهند که کار با توان خروجی تا 1 kW با یک بازدهی اپتیکی 50% و بیش تر در دمای اتاق با 16 مسیر جذب، امکان پذیر است. سنجش (scaling) توان خروجی را می توان با سنجش ناحیه دمیده شده با استفاده از یک یا چند دیسک تشخیص داد. تحقیقات تجربی، ماکزیمم توان خروجی برابر با 647 W در بازدهی اپتیکی 51% برای یک تک کریستال، و 1070 W با بازدهی اپتیکی 48% برای چهار کریستال را در دمای آب خنک کننده 15° C به دست دادند.

1-مقدمه

برای راه اندازی لیزر در توان خروجی بالا و نیز همزمان بازدهی اپتیکی بالا و کیفیت پرتو خوب، انتخاب های دقیقی در طراحی لیزر لازم است از جمله در هندسه و نوع محیط فعال لیزر، دمش (pump) و پیکربندی تشدیدکننده. با هندسه یک دیسک نازک برای محیط فعال لیزر، نسبت سطح سرد به حجم دمش در مقایسه با لیزرهای میله ای افزایش می یابد که این یک مزیت اصلی برای استخراج توان خروجی زیاد از یک حجم کوچک است. به ازای یک همپوشانی خوب بین دمش و مد تشدیدکننده و یک چگالی توان دمش بالا، یک هندسه دمش شبه تمام (quasi-end) انتخاب گردید. کار با کیفیت پرتو خوب تنها در صورتی امکان پذیر است که وجوه دیسک سرد باشند، به طوری که شار گرما و محور پرتو لیزر با یکدیگر هم خط باشند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



CW lasers
diode-pumped solid-state lasers
highpower lasers

ثبت سفارش جدید