Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " پانزده سال کار بر روی لیزرهای دیسک نازک: نتایج و قوانین ارزیابی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پانزده سال کار بر روی لیزرهای دیسک نازک: نتایج و قوانین ارزیابی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE JOURNAL OF SELECTED TOPICS IN QUANTUM ELECTRONICS,
سال انتشار
2007
کد محصول
1000751
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ایده های اصلی طراحی لیزر دیسک نازک توضیح داده خواهد شد و مزایای کار با مواد لیزری مختلف بیان می شود. نتایج به دست آمده برای مد موج پیوسته (CW) و Q – سوئیچ شده و نیز برای تقویت پالس های کوتاه (نانوثانیه) و فوق کوتاه (پیکوثانیه، فمتوثانیه) نشان دهنده پتانسیل طراحی لیزر دیسک نازک هستند. قوانین سنجش و مقیاس بندی (scaling) برای این طرح لیزر نشان می دهند که حد توان برای عملکرد CW بسیار بیش تر از 40 kW برای یک تک دیسک است و حد انرژی حاصل از یک دیسک در مد پالسی بیش تر از 3J است. همچنین، کاربردپذیری مفهوم لیزر دیسک نازک در ساختارهای نیم رسانا با دمش اپتیکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در هنگام دمش مستقیم چاه های کوانتومی، نقص انرژی بین فوتون دمشی و فوتون لیزر می تواند کم تر از 5% باشد، درنتیجه گرمای اتلافی تولیدشده درون ساختار نیم رسانا را کاهش می دهد. نخستین نتایج، پتانسیل این مفهوم جدید را نشان می دهند. در نهایت مرور کوتاهی از تحقق صنعتی فناوری لیزر دیسک نازک ارائه خواهد شد.

1-مقدمه

مفهوم لیزر دیسک نازک، یک طرح لیزری برای لیزرهای حالت جامد دمیده شده با دیود است که امکان ساخت لیزرهایی همزمان با توان خروجی بالا، بیش ترین بازدهی و کیفیت پرتو خوب را فراهم می سازد. از زمان نخستین اثبات این اصل در سال 1993 (1)، توان خروجی یک تک دیسک را می توان به بیش از 5 kW در عملکرد موج پیوسته (CW) افزایش داد. استفاده از چهار دیسک در یک تشدیدکننده امکان استخراج یک توان خروجی بیش از 9 kW را فراهم می کند.  لیزرهای دیسک نازک تا 8 kW برای پردازش و کار با مواد بطور تجاری در دسترس هستند. کیفیت پرتو (قابلیت کانونی شدن) در همه لیزرهای دیسک نازک تجاری موجود همواره بهتر از کیفیت پرتو لیزرهای میله ای با توان مشابه است. به علاوه، لیزرهایی با توان حداکثر 100 W با مد اصلی (fundamental mode) (M2 < 1.2) در دسترس هستند. علاوه بر این، بازدهی الکتریکی آن بیش تر از سایر لیزرهای  حالت جامد تجاری موجود با توان مشابه است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Laser amplifiers
power lasers
pulsed lasers
thindisk laser
yttrium aluminum garnet (YAG) lasers

ثبت سفارش جدید