Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " نانوتیوب های کربنی چندلایه به عنوان ماده جاذب برای جفت شدگی آنلاین استخراج فاز جامد با کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا به منظور تعیین همزمان 10 سولفونامید در تخم مرغ و گوشت خوک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نانوتیوب های کربنی چندلایه به عنوان ماده جاذب برای جفت شدگی آنلاین استخراج فاز جامد با کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا به منظور تعیین همزمان 10 سولفونامید در تخم مرغ و گوشت خوک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Chromatography A
سال انتشار
2006
کد محصول
1000777
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

سولفونامیدها (SAs) به عنوان مواد موثر شیمی درمانی و تحریک کننده های رشد در تغذیه حیوانات بطور گسترده مورد استفاده بوده اند، ولی پسماند آنها به دلیل توان سرطان زایی شان و مقاومت احتمالی در برابر آنتی بیوتیک  می تواند خطر بالقوه ای برای سلامتی انسان داشته باشد. از این رو  ایجاد یک روش ساده و حساس برای تعیین پسماند SAs در غذاهای حیوانی دارای اهمیت بسیاری است. یک روش استخراج آنلاین فاز جامد (SPE) با استفاده از نانوتیوب های کربنی چندلایه به عنوان ماده جاذب به همراه کروماتوگرافی مایع با بازدهی بالا (HPLC) برای تعیین همزمان 10 سولفونامید (SAs) در تخم مرغ ها و گوشت خوک ایجاد گردید. پتانسیل جذب سطحی نانوتیوب های کربنی برای استخراج فاز جامد سولفونامیدها برای اولین بار در این مقاله مورد تحقیق قرار گرفت. برای استخراج آنلاین فاز جامد فصل مشترک با HPLC، یک حلقه نمونه معمول روی دریچه انژکتور شش درگاهی HPLC توسط یک ستون پیش تغلیظ با نانوتیوب های کربنی جایگزین شد. آنالیت ها (مواد مورد تجزیه) در محلول آبی درون ستون پیش تغلیظ ، پیش تغلیظ شدند وسپس با فاز متحرک متانول – آب شسته شدند. روش پیشرفته استخراج آنلاین فاز جامد برای پیش تغلیظ، به جداسازی جریان پیش تغلیظ  و پیش تغلیظ بعدی اجازه می دهد تا به طور موازی پیش بروند و درنتیجه امکان اتمام اندازه گیری ظرف مدت 35 دقیقه را فراهم می آورند. RSD ی ده SAs برای 9 اندازه گیری مکرر از یک مخلوط استاندارد I ixgl"  در محدوده 2.5-7.8% قرار داشت. این روش برای تعیین سولفادیازین (SDZ)، سولفامرازین (SMR)، سولفوآمیدین (SDMD)، سولفاتیازول (STZ)، سولفاموکسول (SMO)، سولفامتزیول (SMT)، سولفامتوکسی پیریدازین (SMP)، سولفاکلروپیرادیزین (SCP)، سولفادوکسین (SDX) و سولفیسوکسازول (SIA) در تخم مرغ ها و گوشت خوک به کار برده شد. نتایج نشان دادند که روش پیشنهادی ساده، مقرون به صرفه و حساس بود.

1-مقدمه

سولفونامیدها گروهی از آنتی بیوتیک های سنتزی هستند که نقش مهمی را به عنوان مواد موثر پرتودرمانی در عفونت های باکتریایی و پروتوزوئانی در دامپزشکی ایفا می کنند. آنها به طور گسترده در غذاهای حیوانی به عنوان محرک های رشد استفاده می شوند تا از یک سری بیماری در تغذیه حیوان (مانند اثرات بیماری های عفونی گوارشی و تنفسی) پیشگیری نموده و آن ها را درمان نمایند. با این همه، سولفونامیدها برخی اثرات جانبی دارند نظیر آشفتگی های خون سازی و ادراری و گزارش شده است که سولفامرازین می تواند نوعی ماده سرطان زا برای هیپوتیروئید باشد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Solid-phase extraction
Multiwalled carbon nanotubes
High-performance liquid chromatography

ثبت سفارش جدید