Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " UTASTAR فازی: روشی برای استخراج (یافتن) توابع سود از داده فازی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
UTASTAR فازی: روشی برای استخراج (یافتن) توابع سود از داده فازی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert Systems with Applications
سال انتشار
2011
کد محصول
1000836
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، روش UTASTAR فازی برای ایجاد  توابع سود فازی از  گزینه هایی که بخشی از انها در گذشته براساس معیار چندگانه ارزیابی شده اند، مطرح می شود.این روش توسعه یافته UTASTAR  است که هم با داده های ارزیابی دقیق و هم فازی سروکار دارد.این ویژگی انعطاف پذیری بیشتری به تصمیم گیرندگان می دهد چون گسترش مسائل تصمیم گیری در  دنیای واقعی با سطح قابل توجهی از عدم اطمینان روبرو است که امکان  ارزیابی دقیق گزینه ها را کاهش می دهد. در مواردی که همه داده های ارزیابی دقیق هستند این روش دقیقا مانند UTARTAR اصلی رفتار می کند. روش  پیشنهادی متشکل از یک تابع ارزش افزوده  فازی است که داده را به عنوان بخشی از گزینه های از قبل ارزیابی شده  که مجموعه  مرجع نامیده می شود  به همرا رتبه های مرتبط با هر معیار در برمی گیرد  .از توابع سود  فازی می توان برای تخمین  سود هر گزینه و همچنین  رتبه بندی ,انتخاب و طبقه بندی گزینه ها استفاده کرد.این روش در سیستم پشتیبانی از تصمیم و حمل و نقل به کارگرفته می شود.نتایج ایجاد شده  مطابق با نتایج روش اصلی است. طبق اطلاعات موجود، این کار اولین تلاش برای گسترش روش UTASTAR برای سروکارداشتن  با داده های ارزیابی فازی و دقیق است.

1-مقدمه

در چندین روش، تصمیم گیری چند معیاره از مفهوم سود به منظور ارزیابی ارزش گزینه های الترناتیو مطابق با ترجیحات تصمیم گیرندگان  استفاده شده است. توابع سود می تواند برای تبدیل ارزشهای عملکردی خام الترناتیوها براساس  معیارهای مختلف هم کمی (کمی) و هم ذهنی ( کیفی )به مرحله قابل کاربرد است. سودها برای تبدیل ارزش عملکرد خام استفاده می شود چون عملکرد ترجیحی ارزش بالاتری را بدست می دهد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید