Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " سنتز و رفتار اكسيداسيون نانو ميله ها ي سيليسيد كرم (Cr3Si) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنتز و رفتار اكسيداسيون نانو ميله ها ي سيليسيد كرم (Cr3Si)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Alloys and Compounds
سال انتشار
2004
کد محصول
1000872
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
343 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چكيده

نانو ميله هاي سيليسيد كرم (Cr3Si) به صورت موفقيت آميزي با استفاده از تري كلريد كرم بدون آب و تتراكلريد سيليكون به عنوان مواد اوليه از روش احياي ‍CO در دماي °C600 در اتوكلاو سنتز شد. الگوي تفرق اشعه X پودري نشان داد كه محصول به دست آمده ( °A4.555=α) Cr3Si بوده است. تصاوير ميكروسكوپ الكتروني عبوري نشان دهنده اين بود كه آن نمونه شامل نانوميله هاي تك بلوري با قطر 40 الي 80 نانومتر و با طول ميانگين حدود 600 نانومتر و حداكثر طول حدود 0/1 ميكرون مي باشد. اكسيداسيون Cr3Si در دماي °C650 و با حضور هوا شروع شد، اما اين محصول واكنش به علت تشكيل لايه محافظ، داراي پايداري حرارتي در برابر اكسيداسيون تا زير دماي °C 1000 است.

1-مقدمه

سيليسيدهاي فلزات مياني، به علت خواص مناسب آنها، مستعد كاربرد در محيطهايي با دماهاي بالا هستند. در ميان اين سيليسيدها، تركيب بين فلزي Cr3Si يك نمونه نوعي است كه داراي نقطه ذوب بالايي (°K 2043) [1]، مقاومت در براي خزش مناسب، مقاومت در برابر اكسيداسيون مناسب، سفتي بالا و چگالي نسبتا پايين است. بنابراين، عليرغم چقرمگي كم در دماي اتاق [2]، نامزد قابل اعتمادي براي كاربردهاي در دماي بالاي سازه اي در محيطهاي خورنده [3-7] به ويژه در زمينه مواد موتوري هواپيماها است[8].

به طور سنتي، سيليسيد كرم(Cr3Si) از طريق پرس گرم [9] و ذوب قوس الكتريكي  [10]مخلوط پودرهاي كرم و سيليسيم تحت محيط آرگون در دماي بالاي°C 1000 تهيه مي شود. هر چند تمام اين روشها نيازمند دماي بالا بوده كه تهيه محصولات با ذرات نانو را دشوار مي سازد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Nanorods
Chromium silicide
Chemical synthesis
X-ray diffraction
Thermal property

ثبت سفارش جدید