Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " اضافه ولتاژ گذرا بر روی سامانه‌ی کنترلی توربین‌های بادی به علت اصابت صاعقه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اضافه ولتاژ گذرا بر روی سامانه‌ی کنترلی توربین‌های بادی به علت اصابت صاعقه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Renewable Energy
سال انتشار
2013
کد محصول
1000885
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مطالعه یک فرآیند شبیه­سازی برای حفاظت در برابر صاعقه را پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، توسط شبیه‌سازی اثرات اضافه ولتاژ گذر بر روی سامانه کنترلی، که هنگام اصابت مستقیم صاعقه به یک توربین بادی اتفاق می‌افتد، روش‌های حفاظت در برابر صاعقه را  تحلیل و پیشنهاد می‌کند. این مطالعه از برنامه حالت گذرای الکترومغناطیس/ برنامه حالت گذرای تناوبی (EMTP/ATP) استفاده کرده است تا مدلی از صاعقه و خط برج کنترل را طبق ساختارهای واقعی توربین بادی و مشخصات محلی صاعقه در تاویوان، تایوان بسازد. به منظور مشاهده‌ی پدیده‌ی گذرا در خط کنترل، حالت‌های مختلف اصابت صاعقه و مقاومت زمین با در نظر گرفتن دو حالت اتصال به زمین جداگانه و متصل به هم برای برج و سیستم کنترل شبیه‌سازی شده‌اند. اضافه بار گذرای لایه عایق و رسانای خط کنترل و نیز کوپلینگ ولتاژ بین برج و خط کنترل، بر اساس سه مورد شبیه­سازی تحلیل شده‌اند تا روش‌های حفاظت در برابر صاعقه که قابل به­کارگیری در تاویوان هستند پیشنهاد شوند. به دنبال آن، یک روش حفاظت در برابر صاعقه برای توربین­های بادی طبق نیازمندی­های محل­های نصب مختلف ایجاد شد. به علاوه اطلاعات صاعقه و تصمیم گیرنده برای تخمین درجه حفاظت به کار گرفته شدند. پیشنهادهای مشخصی می‌توان با استفاده از روش پیشنهادی در این مقاله ارائه کرد که از اتلاف در حفاظت صاعقه جلوگیری می‌کنند.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-مدل‌های EMTP/ATP

3-شبیه سازی و بحث

4-نتیجه گیری

1-مقدمه

آلودگی محیط ناشی از سوخت‌های فسیلی و افزایش قیمت نفت نگران ‌کننده هستند و به خصوص به دلیل گرمایش جهانی بطور وسیعی مورد بحث قرار گرفتند. بنابراین بسیاری از کشورها تلاش کرده اند تا گونه‌های مختلفی از انرژی‌های تجدیدپذیر را تهیه کنند. در میان این انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی باد [1] محبوب‌‌ترین انرژی در سراسر جهان است چراکه نسبت به سایر انرژی‌های تجدیدپذیر سودمندتر است. طبق گزارش اتحادیه‌ی جهانی انرژی باد (WWEA) [2]، ظرفیت کلی مجموع توربین‌های بادی نصب شده در جهان تا 239 گیگاوات قبل از سال 2012 بوده است، که 42 گیگاوات آن مربوط به سال 2011 بود [2,3]. در پاسخ به تمایل جهانی برای توسعه‌ی انرژیهای تجدیدپذیر، تایوان برای استفاده از انرژی باد هزار توربین بادی تاسیس کرده است و در نظر دارد در مجموعه ای از توربین های بادی را در ساحل غربی تایوان که انرژی باد فراوانی دارد[5] ، نصب کند [4].  تا سال 2030، حداقل 450 توربین بادی ساحلی با 2/1 گیگاوات توان و600 توربین در جایی غیر از ساحل، با توان 3 گیگاوات نصب خواهد شد. این بدین معنی است که در مجموع 1050 توربین با 2/4 گیگاوات ظرفیت نصب خواهد شد.  اگرچه آمارهای نشان می دهند که در حال حاضر تایوان 273 توربین بادی ساحلی با 53/0 گیگاوات ظرفیت دارد و موقتا توربین بادی غیر ساحلی ندارد. بنابراین، این مطالعه عمدتا بر روی توربین‌های بادی ساحلی تمرکز دارد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید