Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " پشتیبانی دستورالعمل خاص صرفه جویی انرژی در یک پردازنده جاسازی شده با ISAی تجمیعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پشتیبانی دستورالعمل خاص صرفه جویی انرژی در یک پردازنده جاسازی شده با ISAی تجمیعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
ACM Transactions on Architecture and Code Optimization
سال انتشار
2012
کد محصول
1001071
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

استفاده از دستورالعملهای ویژه برای اجرای الگوهای عملیاتی پیچیده یک روش رایج در طراحی خاص پردازنده کاربرد به منظور بهبود عملکرد و کارایی آن است. به هر حال، در یک پردازنده عام جاسازی شده با معماری مجموعه دستورالعملهای بهم پیوسته ( ISA) اینگونه دستورالعملها ممکن است منجر به سربار بزرگی مانند مقابل شوند که i) بیت های بیشتری مورد نیاز هستند تا دستورالعمل ها عملیات های بیشتری را رمز گذاری کند که موجب ظاهر شدن در دستورالعملهای گسترده تر می شود و ii) پورت های فایل رجیستر  و ثبت (RF) بیشتری مورد نیاز هستند تا عملیات های بیشتری را برای واحد های تابع فراهم کنند. سربار این چنینی ممکن است مصرف انرزی را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

در این مقاله ما به ارائه پشتیبانی از الگوهای عملگر جفت انعطاف پذیر در یک پردازنده با یک RISC-like ISAی 64 بیتی بهم پیوسته با استفاده از i) یک کدگشا که تا حدودی قابل پیکربندی مجدد می باشد که محلی بودن الگوها را برای کاهش نیاز به فضای عملیات مورد بهره قرار می دهیم. ii) یک شبکه مسیر جانبی کنترل شده نرم افزاری برای کاهش نیاز به عملیات کد گذاری و پورت های RF می پردازیم. همچنین ما یک طراحی بخش مدیریت کامپایلر آگاه از انرزی را برای معماری پیشنهاد شده که انتخاب الگو را اجرا می کند و زمانبندی آگاه از گذرگاه را هم دارد برای تولید کدهای کارای انرژی معرفی می کنیم.

اگرچه طراحی ارائه شده محدودیت های اضافه ای را به الگوهای عملی اعمال می کند نتایج آزمایشگاهی نشان می هد که تعداد دستورالعمل دینامیک میانگین بیش از 25 درصد کاهش داشته که تنها حدود 2 درصد کمتر از معماری بدون این محدودیت هاست. به دلیل سربار کمتر انرژی کل معماری ارائه شده توسز یک میانگین از 15.8 درصد در مقایسه با RISC پایه کاهش داشته است در حالی که بدون داشتن این محدودیت ها به بهبود انرژی در اکثر حالات نمی رسد.

1-مقدمه

سیستم های جاسازی شده به صورت خاص آنهایی که دستگاه های تلفن همراه هستند مانند تلفن های هوشمند در زندگی روزمره بیش از پیش مهم شده اند. پیشرفت سریع در پردازش های جاسازی شده این گونه دستگاه ها را فعال کرده که برنامه های کاربردی با کارای  بالا را مانند ارتباطات بی سیم و کد های ویدئویی با کیفیت بالا را اجرا کنند. به هر حال صرفه جویی در انرژی در طراحی سیستم های جاسازی شده با کارایی بالا در تنگنا قرار گرفته است که بالاخص برای آن دسته از وسایلی که منابع محدود انرژی مانند باتری دارند. به علاوه اتلاف بالای انرژی طراحی حرارتی چیپ را بیسار سخت تر می کند.

بسیاری از برنامه های کاربردی شامل الگوهای عملیاتی اجرا شده متفاوتی در گراف های جریان داده (DFGها) هستند مانند آنهایی که در شکل یک نشان داده شده اند.

در این کار دستورالعملهای خاصی مانند دستورالعملهایی که اینگونه الگو ها را اجرا می کنند تعریف شده اند. زمانی که به طر احتمالی مورد استفاده قرار گرفته اند دستورالعمل های ویژه قادرند که به صورت باور نکردنی تعداد دستورالعملها و ارتباطات را در گراف داده کاهش دهند که تاثیر زیادی هم روی کارایی و مصرف انرژی دارند. در طراحی پردازنده های مجموعه دستورالعمل خاص کاربردها (ASIP) رایج است که مجموعه های دستورالعملی را ترکیب کرد که به پشتیبانی اینگونه الگوها در کاربردهای هدف برای رسیدن به کارایی بهتر و صرفه جویی در انرژی می پردازد[15,18,23]. در این مقاله ما به رفع مشکل پشتبانی دستورالعمل خاص قابل انعطاف در یک پردازنده عمومی جاسازی شده با یک معماری مجوعه دستورالعمل بهم پیوسته (ISA) می پردازیم...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Reconfigurable architecture
special instruction
low power
code generation

ثبت سفارش جدید