Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " سنسور فیبری با توزیع زمان – دامنه با رزولوشن مکانی 1 cm مبتنی بر توری (گریتینگ) دینامیک بریلوئن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنسور فیبری با توزیع زمان – دامنه با رزولوشن مکانی 1 cm مبتنی بر توری (گریتینگ) دینامیک بریلوئن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
JOURNAL OF LIGHTWAVE TECHNOLOGY
سال انتشار
2010
کد محصول
1001165
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
word+pdf
حجم فایل
799 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

We demonstrate an optical time-domain distributed fiber sensor showing the highest spatial resolution ever reported based on Brillouin dynamic grating in a polarization-maintaining fiber. In our scheme, the acoustic gratings containing the information on the local Brillouin frequency are generated by a long pump pulse in one polarization, and read out by a short probe pulse in the orthogonal polarization at a clearly distinct optical frequency from the pump. In the experiment, distributed temperature measurements over a 20 m fiber are performed with 1.2 cm spatial resolution

چکیده

ما یک سنسور فیبر نوری توزیع یافته در دامنه زمانی را ارائه می دهیم که بیشترین رزولوشن مکانی تاکنون گزارش شده بر اساس توزی دینامیکی بریلوئن در یک فیبر نگهدارنده قطبش را نشان می دهد. در طرح ما، توری های آکوستیک شامل اطلاعاتی درباره فرکانس بریلوئن به وسیله یک پالس دمش طولانی در یک قطبش تولید می شوند و توسط یک پالس پروب کوتاه در قطبش متعامد با یک فرکانس اپتیکی کاملا متمایز از دمش خوانده می شوند. در آزمایشات، اندازه گیری دمای توزیع شده در یک فیبر 20 m با رزولوشن مکانی 1.2 cm انجام می شود.

1-مقدمه

پراکندگی بریلوئن در فیبرهای اپتیکی بیش از یکی دو دهه تحقیق شده و حالا به عنوان مکانیزم حسگری مفیدی برای اندازه گیری توزیعی دما یا کشش به شمار می رود. چندین طرح اندازه گیری ایجاد شده است تا دامنه اندازه گیری را بزرگ کرده و رزولوشن مکانی را بهبود دهند یا سرعت اندازه گیری را افزایش دهند. در سنسورهای اپتیکی توزیع زمان – دامنه  ی بریلوئن، رزولوشن مکانی با مدت زمان پالس دمش (pump) تعیین می شود. با این همه این مدت عملا محدود به 10 ns است که معادل رزولوشن مکانی 1 m است، چون وسیع کردن طیف دمش که از یک مدت پالس کم ناشی می شود به پهن شدگی طیفی قابل توجهی از طیف بریلوئن به دست آمده می انجامد، از این رو موجب یک عدم قطعیت بیشتر در تعیین فرکانس بریلوئن (νB) می شود. برای پیش دستی به این محدودیت رزولوشن، یکی دو ایده مبتکرانه ارائه شده و بطور تجربی نشان داده شده اند از جمله پیش تولید امواج اکوستیک با دمش موج پیوسته یا پیش پالس، استفاده از یک جفت پهنای پالس دیفرانسیلی و اکوهای بریلوئن. با این همه رزولوشن های مکانی گزارش شده هنوز محدود به 10 cm بودند چون دامنه پاسخ برای بهبود بیشتر کافی نبود.

اخیرا مفهوم جدید توری دینامیک بریلوئن (BDG) با استفاده از یک فیبر نگهدارنده قطبش گزارش شده است (PMF) که در آن امواج آکوستیک تولید شده در طی فرآیند پراکندگی بریلوئن شبیه سازی شده (SBS) با امواج اپتیکی (امواج دمش) در یک قطبش به کار برده شدند تا یک موج قطبیده عمودی (موج پروب) را در یک فرکانس اپتیکی متفاوت از فرکانس اپتیکی دمش بازتاب دهند. این پدیده یک "توری دینامیکی" نامیده می شود چون پارامترهای توری نظیر دوره (pitch) و بازتابندگی توسط امواج دمش بطور کاملا اپتیکی کنترل می شوند. در میان چند گزارش درباره کاربردهای بالقوه BDGs، بررسی امکان پذیری تحلیل زمان – دامنه اپتیکی بریلوئن با رزولوشن بالا (BOTDA) باید صورت گیرد تا رزولوشن مکانی سیستم های معمولی BOTDA ارتقا یابد. در این مقاله، ما یک طرح تجربی بهینه را ارائه می دهیم تا سیستم BOTDA مبتنی بر BDG را بیشتر بهبود دهیم و یک رزولوشن مکانی 1.2 cm را در اندازه گیری توزیعی فرکانس بریلوئن در طول 20 m PMF نشان دهیم. در بهترین حالت این رزولوشن مکانی بهترین نتیجه گزارش شده تاکنون برای سنسورهای بریلوئن دامنه – زمان است و تقریبا مرتبه بزرگی بهتر از رکورد قبلی دارد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید