Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
638,000

عنوان مقاله فارسی

سازمان‌هاي پولي و مالي بين‌المللي (یورو)

تعداد صفحات فارسی
27
کد محصول
1001269
قیمت بر حسب ریال
638,000
نوع فایل های ضمیمه
‍Power Point
حجم فایل
15 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 (يورو واحد پول جديد اروپايي)

          مقدمه:

          تشكيل اتحاديه پولي اروپا يكي از گام‌هايي است كه توسط كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به منظور وحدت هرچه بيش‌تر در سال‌هاي اخير برداشته شده است. در اين راستا پيمان ماستريخت بزرگ‌ترين گام در اين خصوص محسوب مي شود. به موجب پيمان مذكور كشورهاي عضو اتحاديه اروپا توانستند به مراحل خوبي از اتحاد برسند. از جمله توانستند در مورد ايجاد پول واحد اروپايي (EURO) توافق كنند.

          پيمان ماستريخت:

          اجلاس ماستريخت با شركت سران كشورهاي عضو در روزهاي 9 و 19 دسامبر 1991 در شهر ماستريخت واقع در جنوب هلند برگزار شد. كار اصلي كنفرانس تصويب پيمان اتحاد اروپا در چارچوب اهداف معاهده سال 1957 رم بود. اين پيمان علاوه بر جنبه‌هاي اقتصادي، ابعاد سياسي و دفاعي نيز داشت و سه موضوع عمده سياست پولي، سياست خارجي و مسائل دفاعي اروپا را شامل مي‌شد. علاوه بر اين موضوعات، پيمان جديد به مسائل مشترك ديگري از جمله توسعه مناطق عقب‌مانده جامعه، اختيارات پارلمان و كميسيون اروپايي، سياست امور اجتماعي و نظاير آن نيز پرداخته بود.

          در زمينه اقتصادي و پولي، طبق پيمان ماستريخت به منظور هماهنگ نمودن سياست‌هاي پولي، در سال 1994، نهاد جديدي تحت عنوان انيستيتوي پولي اروپا (EMI) تأسيس شد، در ژانويه سال 1998 اين نهاد تبديل به بانك مركزي اروپا (ECB) شد، در ژانويه سال 1999 اكو (ECU) يا واحد پول اروپائي به صورت پول مشترك جامعه درآمد و آن دسته از كشورهاي عضو كه وضعيت تورم و همچنين تعادل بودجه آنها اجازه مي‌داد توانستند اكو را جايگزين پول ملي خود نمايند.

 

در این تحقیق آماده روند تشکیل یورو تشریح شده است. دانشجویان و اساتید رشته حسابداری می توانند تحقیق سازمان های پولی و مالی بین المللی (یورو) را مورد استفاده قرار دهند.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید