Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مدیریت سربار در سیستم های پایگاه داده ی بلادرنگ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدیریت سربار در سیستم های پایگاه داده ی بلادرنگ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Advance Research in Computer Science and Management Studies
سال انتشار
2014
کد محصول
1001400
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
477 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

As the complexity of real-time systems and application is going up, the amount of information to be handled by real-time systems increases, motivating the need for database and data service functionality. A conventional DBMS aims to maximize transaction throughput and minimize response time. However, a real-time DBMS aims to provide predictability in transaction processing and offer different quality of services. To address this need, it requires the architecture of a real-time database management system which includes a real-time control layer and provides sophisticated admission control, scheduling and overload management. In this paper, we provide the overview of the existing work done on real-time transaction control layer called MOA (multiclass overload architecture), in the database system architecture. MOA categorized transaction workload into three importance classes as high, medium and low in order to guarantee predictability, overload resolution and service differentiation. Next, we discuss about the various analytical model for real-time transactions which makes the transactions with higher importance have small miss deadline percentage. In addition, the system architecture for real-time database system (RTDBS) has been discussed to achieve a significant performance even in overload situation

چکیده

با توجه به افزایش پیچیدگی سیستم ها و اپلیکیشن های بلادرنگ، حجم اطلاعاتی که باید در سیستم های بلادرنگ مدیریت شوند نیز افزایش یافته است و این باعث شده تا نیاز برای یک سیستم پایگاه داده و عملیات های سرویس داده ای ضروری به نظر برسد. یک DBMS با هدف فراهم کردن قابلیت پیش بینی در پردازش تراکنش و ارائه ی کیفیت سرویس های مختلفی طراحی شده است. به منظور پاسخ به این نیاز، نیاز به یک معماری از سیستم مدیریت پایگاه داده بلادرنگ بوده که شامل یک لایه ی کنترل بلادرنگ بوده و کنترل پذیرش پیشرفته  و زمانبندی و مدیریت سربار را فراهم می­سازد. در این مقاله، قصد داریم بر روی فعا لیت های صورت گرفته در زمینه ی لایه کنترل تراکنش بلادرنگ که MOA(معماری سربار چند کلاسه) نام دارد و معماری سیستم پایگاه داده متمرکز شویم. MOA، سربار تراکنش را به سه کلاس مهم بالا، متوسط و پایین تقسیم کرده تا بتواند قابلیت پیش بینی، تفکیک پذیری تراکنش و تفاوت های سرویس را تضمین سازد. در ادامه، مدل های تحلیلی مختلفی که برای تراکنش های بلادرنگ وجود داشته را بررسی کرده که این امر کنجر به این شده که تراکنش هایی با سطح اهمیت بالا، دارای درصد پایینی از مهلت زمانی از دست رفته باشند. علاوه بر این، معماری سیستم برای یک سیستم پایگاه داده ی بلادرنگ(RTDBS) مورد بحث قرار گرفته است تا به یک کارائی قال ملاحظه ای در شرایط سربار دست پیدا کنیم.

واژگان کلیدی: سیستم پایگاه داده ی بلادرنگ، مدیریت سربار، زمانبندی تراکنش

1-مقدمه

با توجه به اینکه  روز به روز بر حجم اطالعاتی که باید به وسیله ی اپلیکیشن های متمرکز بر روی داده ها  مدیریت شود، افزوده شده و نیازمندی های زمانبندی نیز در این مسئله اهمیت پیدا می­کند، نیاز است تا از یک تکنولوژی پایگاه داده در سیستم های بلادرنگ استفاده کنیم. هدف طراحی پایگاه داده های مرسوم این نیست که از زمانبندی و نیازمندی های موقت پشتیبانی کنند، و بنابراین نمی­توان آنها را برای اپلیکیشن های بلادرنگ مناسب دانست. یک پایگاه داده با سطح کارائی بالا که به اندازه ی کافی سریع بوده و ظرفیت بهبود محدودیت های زمانی را ندارد، نمی­تواند برای اپلیکیشن های بلادرنک بکار گرفته شود.

یک سیستم بلادرنگ، باید بتواند محدودیت های زمانی را که دارای یک مشخصه ی مبنا و آرگومان های تصحیح خطا بوده ارضا کرده و اینکه این پروسه ی تصحیح، نه تنها بسته به نتایج منطقی از یک محاسبه داردد، بلکه وابسته به خط زمانی اعمال خود نیز می­باشد. یک سیستم پایگاه داده ای که از اپلیکیشن های بلادرنگ پشتیبانی می­کند، میتواند سیستم پایگاه داده ی بلادرنگ نامیده شود(RTDBS) که در یک چنین سیستمی، حداقل تعدادی از تراکنش ها دارای محدودیت های زمانی صریح(مانند مهلت زمانی) هستند. این سیستم، داده هایی که عملیات آنها باید در پاسخی بلادرنگ صورت گیرد را بر روی برنامه های مرتبط با داده ها)مانند تجارت الکترونیک ، بازار سرمایه، بانکداری، معامله های اینترنتی و سیستم های کنترل ) ذخیره می­کنند....



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Real-Time Database System
Overload Management
Transaction Scheduling

ثبت سفارش جدید