Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " موضوعات مدیریت فناوری راهبردی کشور های در حال توسعه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
موضوعات مدیریت فناوری راهبردی کشور های در حال توسعه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Management of Innovation and Technology
سال انتشار
2009
کد محصول
1001446
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
419 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Strategic technology management (STM) places technology in a strategic context. Many studies in strategic management research have investigated the relationship between technology strategy (TS), technology management (TM) and firm performance, but largely from a western viewpoint. The dramatic increase in cost of producing goods and services in the midst of ever increasing cost of oil and other raw materials places huge pressure on the economies of newly developing countries. This study analyses the gap in literature where there is paucity of studies in analysing STM application in the countries in the East. A conceptual framework has been proposed and tested. The results of the research have implications for Technology Strategy Planners to develop technology strategies relevant to their environment

چکیده

 مدیریت فناوری راهبردی (STM) یک فناوری را در محتوی راهبردی قرار می دهد . تعدادی از بررسی ها در زمینه تحقیق راهبردی به بررسی رابطه بین راهبرد فناوری ، مدیریت فناوری و عمکرد شرکت پرداختند اما تا حد زیادی از نقطه نظر غربی بوده است . افزایش چشمگیر در زمینه هزینه تولید کالا ها و خدمات در میان هزینه دایما در حال افزایش نفت و دیگر مواد خام باعث فشار عظیمی بر اقتصاد های کشور های در حال توسعه می گردد . این بررسی به تحلیل شکاف در مطالب می پردازد جایی که در انجا مطالعات کمی تحلیل کاربرد STM در کشور های شرقی وجود دارد . چارچوب مفهومی پیشنهاد شده و تست شده است . نتایج تحقیق دارای پیچیدگی هایی برای برنامه ریزان راهبرد فناوری برای توسعه راهبرد های فناوری مرتبط با محیط اشان می باشد .

کلمات کلیدی : فناوری ، مدیریت فناوری ، مدیریت فناوری راهبردی ، عملکرد

1 – مقدمه

تاثیر فناوری در حال تغییر در کسب مزیت رقابتی پایدار یکی از موضوعات جالب و همچنین نگرانی برای شازمان می باشد . مدیریت موثر فناوری در سطح راهبردی ، شرکت ها را ملزم خواهد ساخت تا راهقرد های فناورانه اشان را از نو ارزیابی کنند و آنها را با راهبرد تجاری یکپارچه سازند . گزینه های فناورانه ضعیف توسط مدیریت ممکن است به شدت بر عملکرد شرکت تاثیر بگذارند . شکست تکنیک های سنتی برای بهره برداری از فناوری شبیه تحقیق  توسعه بر نیازی تاکید داشته اند تا به فناوری در سطح راهبردی رسیدگی شود . تقریبا بطور مطلق ، تمامی بررسی های مدیریت فناوری راهبردی دارای ویژگی ها ، روش شناسی های تحقیق و ابعاد بررسی مشترکگ هستند که کار مقایسه انها را دشوار می سازد . مطالعات کمی برای تحلیل انواع راهبرد فناوری در بخش فناوری بالا کشور های غربی انجام گرفته بودند . تصمیم گرفته شد تا برای پر کردن این شکاف یک سری موضوعات STM مهم در شرق کشف گردند و متعاقبا تحقیق عمیق در کشور غربی انجام گرفت که رشد بیشماری را تجربه کرده بود …


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Technology Management
Strategic Technology Management

ثبت سفارش جدید