Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " کاربردهای الکتروفورز مویین در شیمی تجزیه ای قضایی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربردهای الکتروفورز مویین در شیمی تجزیه ای قضایی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Trends in Analytical Chemistry
سال انتشار
2007
کد محصول
1001471
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
36
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
769 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

In the past decade, capillary-electrophoresis (CE) techniques have been demonstrated to offer promising, effective and economic approaches for the separation of a large variety of substances, including those encountered in forensic analysis. Reliable, automated CE instruments have become commercially available and have advanced methods in forensic sciences. This article reviews applications of CE in the field of forensic analytical chemistry, covering the literature since the first publication appeared in the early 1990s and focusing on two applications: (i) explosive compounds and gunshot residues; and, (ii) inks and dyes

چکیده

در طی دهه گذشته اثبات شده که تکنیک الکتروفورز مویین (CE) می­تواند رویکردهای امیدبخش، موثر و اقتصادی در جهت جداسازی طیف وسیعی از مواد شامل آنهایی که در آنالیزهای قضایی مشارکت دارند، داشته باشد. تجهیزات معتبر و خودکار CE به لحاظ تجاری در دسترس می­باشد و روشهای پیشرفته­ای را در علوم قضایی دارد. این مقاله کاربردهای CE در زمینه شیمی تجزیه­ای قضایی را مرور خواهد کرد که مقالات چاپ شده از اوایل دهه 90 میلادی را در برمی­گیرد و بر دو کاربرد متمرکز است: 1- ترکیبات قابل انفجار و باقیمانده­های شلیک گلوله و 2- جوهرها و رنگ­ها.

1-مقدمه

علوم قضایی شامل یک طیف وسیع از کاربردهای بین رشته­ای علوم بیولوژیکی و فیزیکی می­باشد و فناوری­های مختلفی را در دادگاههای حقوقی و جنایی برای پوشش دادن به بخش­های روانشناسی، پاتولوژی، روانپزشکی، سم­شناسی، حشره شناسی، انسان شناسی و دندانپزشکی بمنظور شفاف­ کردن مسائل شیمی قضایی در برمی­گیرد ]1-3[. شیمی تجزیه قضایی بعنوان یک انضباط اعمال شده برای آنالیزهای جنایی و قانونی تعریف می­شود و یکی از بخش­های شیمی تجزیه است که با استفاده از طبیعت نمونه و اطلاعات شیمی تجزیه، نقش مهمی را در انتخاب و اجرای مناسب تکنولوژی آنالیزهای شیمیایی دارد. این بخش از علوم قضایی با خصوصیات و کمیت مواد شیمیایی در مقیاس ناچیز سرو کار دارد که اغلب به ترکیبات انفجاری و یا باقیمانده­های شلیک گلوله و نیز جوهر و مواد نوشتاری اشاره دارد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Capillary electrophoresis
Dye
Explosive
Forensic analysis

ثبت سفارش جدید