Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,281,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " چالشهای تجزیه ای در تجزیه تنفس و کاربرد آن در کنترل کردن در معرض گذاری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چالشهای تجزیه ای در تجزیه تنفس و کاربرد آن در کنترل کردن در معرض گذاری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Trends in Analytical Chemistry
سال انتشار
2013
کد محصول
1001475
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
41
قیمت بر حسب ریال
1,281,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
586 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

There is an increasing interest in the use of breath analysis for monitoring human physiology and exposure to toxic substances or environmental pollutants

This review focuses on the current status of the sampling procedures, collection devices and sample-enrichment methodologies used for exhaled breath-vapor analysis. We discuss the different parameters affecting each of the above steps, taking into account the requirements for breath analysis in exposure assessments and the need to analyze target compounds at sub-ppbv levels

Finally, we summarize the practical applications of exposure analysis in the past two decades

چکیده

علاقه رو به رشدی در استفاده از تجزیه تنفس برای کنترل فیزیولوژی انسان و در معرض بودن با اجسام سمی یا آلودگیهای محیطی وجود دارد.

 این مقاله مروری بر وضعیت در جریان روشهای نمونه برداری، ابزارهای جمع آوری و روش شناسیهای تغلیظ نمونه مورد استفاده برای تجزیه بخار تنفسی بازدم تمرکز کرده است. ما پارامترهای مختلف موثر بر هر یک از مراحل بالا را با در نظر گرفتن نیازمندی های تجزیه تنفس در ارزیابی های در معرض گذاری و نیاز به تجزیه ترکیبات مورد نظر در سطوح زیر  ppbvبحث می کنیم.

بالاخره، ما کاربردهای عملی تجزیه در معرض گذاری را در دو دهه گذشته خلاصه می کنیم. 

کلیدواژه ها: تجزیه تنفس، آلوده کننده محیطی، در معرض بودن، فیزیولوژی انسان، کنترل کردن، جمع آوری نمونه، تغلیظ نمونه، استخراج میکرو فاز جامد (SPME)، ماده سمی، ترکیب آلی فرار (VOC)

1-مقدمه

اگرچه قبلا˝پزشکان یونان قدیم می دانستند که بوی خاص تنفس بازدم می تواند به بیماری خاصی مربوط باشد، امروزه موضوع این است که تجزیه تنفسی در حال آغاز شدن است تا محدوده وسیعی ازکاربردهای عملی را پیدا کند. علاقه به تجزیه ترکیبات آلی فرار در تنفس بطور قابل توجهی از اوایل 1970 افزایش یافته است، زمانی که پاولینگ  و همکاران ]1[ روش کروماتوگرافی گازی را برای تجزیه نمونه های تنفسی گزارش کردند.

تجزیه تنفس مزایای زیادی دارد که مخلوق یک تکنیک غیر تهاجمی است زمانی که کنترل فیزیولوژیکی یک شخص یا در معرض گذاری در مقابل اجسام سمی یا آلودگی های محیطی است. در مقایسه با تجزیه خون و اوره، تجزیه تنفس برای مطالعه بالقوه اجزاء و نمونه برداری مکرر خیلی قابل قبول تر است که احتمالا کمتر دیده شده است که ناخوشایند باشد.

همچنین اندازه گیری آنالیتهای فاز گازی در یک زمینه گازی ( به عنوان مثال تنفس) نسبت به زمینه های بیولوژیکی خیلی پیچیده، ساده تر است. نمونه های تنفسی می توانند در دو زمینه مهم مورد استفاده قرار گیرند:..

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Breath analysis
Environmental pollutant
Solid-phase microextraction
Volatile organic compound

ثبت سفارش جدید