Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
676,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " سنسور حسایت بالای انکسارسنج میدان ناپایدار برپایه یک تداخل فیبر چند مدی مخروطی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنسور حسایت بالای انکسارسنج میدان ناپایدار برپایه یک تداخل فیبر چند مدی مخروطی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
OPTICS LETTERS
سال انتشار
2011
کد محصول
1001738
تعداد صفحات انگليسی
3
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



در ادامه می توانید چکیده، ترجمه چکیده و ترجمه بخشی از مقدمه مقاله ترجمه شده فوتونیک با عنوان " سنسور حسایت بالای انکسارسنج میدان ناپایدار برپایه  یک تداخل فیبر چند مدی مخروطی" را مشاهده کنید.

Abstract

We propose and experimentally demonstrate an enhanced evanescent field fiber refractometer based on a tapered multimode fiber sandwiched between two single-mode fibers. Experiments show that this fiber sensor offers ultrahigh sensitivity [better than 1900nm=RIU at a refractive index (RI) of 1.44] for RI measurements within the range of 1:33–1:44, in agreement with the theoretical predictions. This is the highest value reported to date in the literature

چکیده

ما یک انکسارسنج فیبر میدان ناپایدار اصلاح شده را ارائه می کنیم که بر اساس یک فیبر چند مدی مخروطی است و بین دو فیبر تک مدی ساندویچ شده است. آزمایشات نشان می دهند که این سنسور فیبری، حساسیت فوق بالایی (بهتر از 1900nm=RIU با یک ضریب شکست (RI) برابر 1.44) را برای اندازه گیری های RI در محدوده 1:33–1:44 دارد که در سازگاری با پیش بینی های تئوریک است. این بالاترین مقدار گزارش شده تا امروز در مقالات است.

1-مقدمه

انکسارسنج های فیبر نوری برای کاربردهای شیمیایی و بیولوژیکی به واسطه برخی مزایای منحصربفرد نظیر هزینه کم، اندازه فشرده، رزولوشن بالا، قابلیت تسهیم و استفاده در محیط های ناملایم، ایمنی در برابر تداخل الکترومغناطیسی و پتانسیل عملیات از راه دور بسیار مورد تحقیق بوده اند. تاکنون، تعدادی از انکسارسنج های فیبری با استفاده از یک توری براگ فیبری، فیبر تک مد ماکروباند (SMF)، رزونانس پلاسمونی سطح، یک انکسارسنج فابری – پروت، یک تشدیدگر میکروکروی، یک تشدیدگر حلقه اپتیکی و یک تشدیدگر سیم پیچ میکروفیبری ساخته شده اند. بعنوان جایگزینی برای این انکسارسنج های فیبری موجود، یک انکسارسنج  فیبری تک مد – چند مد – تک مد (SMS) با بکارگیری تداخل چند مدی در مقطع هسته فیبر چند مدی (MMF) اخیرا پیشنهاد شده است (8): این امکان اندازه گیری ضریب شکست (RI) را با رزولوشن 5.4 × 10−5  واحد ضریب شکست (RIUs) فراهم می کند.

در این مقاله، ما اثبات تجربی یک سنسور انکسارسنج جدید با حساسیت بالا را بر اساس تداخل های چند مدی در ساختارهای فیبر تک مد – چند مد مخروطی – تک مد (STMS) گزارش می کنیم که قادر به بهبود رزولوشن با حداقل یک مرتبه بزرگی است. برای به دست آوردن RI، یک همپوشانی بزرگ بین مد انتشار و سیال اطراف باید رخ دهد. درنتیجه روکش MMF در ساختار SMS باید حذف شود. بطور تجربی روکش فیبر را می توان با استفاده از اسید هیدروفلوئوریک قلم زنی کرد ولی این،  دشواری ساخت را افزایش داده و زبری سطح می تواند به اختلافات قابل توجه در نتایح آزمایش و طرح تئوری بیانجامد.. 

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید