Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,540,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " مدلی از کارآفرینی استراتژیک (راهبردی): ساختار و ابعاد آن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدلی از کارآفرینی استراتژیک (راهبردی): ساختار و ابعاد آن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Management
سال انتشار
2003
کد محصول
1001902
تعداد صفحات انگليسی
27
تعداد صفحات فارسی
51
قیمت بر حسب ریال
1,540,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
219 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



در ادامه این صفحه می توانید چکیده، ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله ترجمه شده کارآفرینی استراتيیک با عنوان " مدلی از کارآفرینی استراتژیک (راهبردی): ساختار و ابعاد آن" را ملاحظه کنید. اصل مقاله انگلیسی به فرمت pdf و ترجمه آن به فرمت word  میباشد. می توانید پس از پرداخت و دریافت کد دانلود محصول مقاله " مدلی از کارآفرینی استراتژیک (راهبردی): ساختار و ابعاد آن" را دانلود نمایید.

Abstract

Strategic entrepreneurship (SE) involves simultaneous opportunity-seeking and advantageseeking behaviors and results in superior firm performance. On a relative basis, small, entrepreneurial ventures are effective in identifying opportunities but are less successful in developing competitive advantages needed to appropriate value from those opportunities. In contrast, large, established firms often are relatively more effective in establishing competitive advantages but are less able to identify new opportunities. We argue that SE is a unique, distinctive construct through which firms are able to create wealth. An entrepreneurial mindset, an entrepreneurial culture and entrepreneurial leadership, the strategic management of resources and applying creativity to develop innovations are important dimensions of SE. Herein we develop a model of SE that explains how these dimensions are integrated to create wealth

چکیده

کارآفرینی استراتژیک بر جستجوی همزمان فرصت و مزیت  تاکید دارد و در تلاش است که منجر به عملکرد عالی شرکت شود. در این زمینه، شرکت های کارآفرینانه کوچک در شناسایی فرصتها بسیار موثر هستند اما در توسعه مزیت های رقابتی مورد نیاز برای ایجاد ارزش مناسب از این فرصتها، موفقیت نسبتاً کمتری دارند. در مقابل، شرکتهای بزرگ معمولاً در برقراری مزیت های رقابتی موفقتر  و در شناسایی فرصتهای جدید ضعیف تر عمل می نمایند. کارآفرینی استراتژیک (SE) ساختاری مجزا و منحصر به فرد است که از طریق آن شرکت ها می توانند  به سودآوری قابل ملاحظه ای نائل شوند. همانطور که در تحقیقات مختلف نشان داده شده است، تفکر کارآفرینانه، فرهنگ کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه، مدیریت راهبردی منابع و استفاده هدفمند از خلاقیت در جهت ایجاد نوآوری،  ابعاد اصلی کارآفرینی استراتژیک محسوب می شوند. در این بخش مدلی برای کارآفرینی استراتژیک ارائه شده است که نحوه یکپارچه سازی این ابعاد را در راستای ایجاد ثروت  بیان می کند.

1-مقدمه

تحقیقات گوناگون بر ارتباط مدیریت کارآفرینانه و راهبردی و رشد و ایجاد ثروت دلالت دارد (آمیت و زوت 2001؛ هیت و ایرلند 2000، هیت، ایرلند، کمپ و سکستون 2001، 2002؛ ایرلند، هیت، کمپ و سکستون 2001؛ موریس 1998؛ پریم و باتلر 2001). درحقیقت، رشد و ایجاد ثروت یکی از اهداف  نهایی بکارگیری کارآفرینی در یک سازمان می باشد (سرتو، کوین، دیلی و دالتون 2001؛ ایرلند، کوراتکو و کوین 2003). علاوه براین، کارآفرینی به شکل فزاینده ای بعنوان انگیزه ای برای ایجاد ثروت در اقتصادهای در حال توسعه، نوظهور و توسعه یافته محسوب می شود و نتیجه عملکرد شرکتهای مختلف می باشد (پنگ 2001؛ زهرا، ایرلند، گاتیرز و هیت 2000). مشابه این امر، مدیریت استراتژیک با شناسایی دلایل تفاوتهای میان ایجاد ثروت در شرکتهای فعال در اقتصادهای مختلف سرو کار دارد (فارجون 2002؛ تیس، پیسانو و شون 1997)..


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Model of Strategic Entrepreneurship

ثبت سفارش جدید