Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,232,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک تحقیق تجربی درباره فرا ابتکاری برای مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود در نمونه های جدید پایگاه داده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک تحقیق تجربی درباره فرا ابتکاری برای مسئله زمانبندی پروژه با منابع محدود در نمونه های جدید پایگاه داده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Operational Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1003022
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,232,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
498 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

In this paper, an overview is presented of the existing metaheuristic solution procedures to solve the multi-mode resource-constrained-project scheduling problem, in which multiple execution modes are available for each of the activities of the project. A fair comparison is made between the different metaheuristic algorithms on the existing benchmark datasets and on a newly generated dataset. Computational results are provided and recommendations for future research are formulated

چکیده

در این مقاله، مروری از روش های حل فرا ابتکاری ارائه می شود تا مسئله زمان بندی پروژه های چند مدی با منابع محدود که در آن ها مدهای اجرایی متعددی برای هر یک از فعالیت های پروژه موجود می باشند، حل شود. یک مقایسه عادلانه بین الگوریتم های فرا ابتکاری مختلف برای پایگاه داده های الگوی موجود و نیز یک پایگاه داده جدیدا تولید شده انجام شده است. نتایج محاسباتی ارائه و توصیه هایی برای تحقیقات آتی رمول بندی می شوند.

1-مقدمه

زمان بندی پروژه با منابع محدود یک موضوع تحقیقاتی معروف و بسیار مطالعه شده در چند دهه گذشته است. مسئله بهینه سازی ، مدت ساخت (makespan) پروژه را که تحت تاثیر روابط تقدم بین فعالیت ها و محدودیت های منابع می باشد، کمینه می سازد. در هنگام وارد کردن مدهای مختلف درهر فعالیت (با مدت زمان و ملزومات منابع مختلف برای هر مد)، مسئله به مسئله زمان بندی پروژه چند مدی با منابع محدود (MRCPSP) تعمیم داده می شود.

در MRCPSP، سه دسته منابع مختلف را می توان از هم تمایز داد: منابع تجدیدپذیر که در واحد زمان، محدود هستند (مثلا نیروی انسانی، ماشین ها)، منابع تجدیدناپذیر که برای کل پروژه محدود هستند (مانند بودجه) و منابع با قید دوگانه که هم در واحد زمان و هم برای کل مدت پروزه محدود هستند (مثلا جرین نقدی در واحد زمان). چون منابع با محدودیت دوگانه را می توان ترکیبی از منابه تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر دانست، ما آنها را در این تحقیق به صراحت در نظر نمی گیریم.  در باقی این مقاله، ما به MRCPSP/R تنها در صورتی اشاره می کنیم که منابع تجدیدپذیر در نظر گرفته شوند در حالی که عبارت کلی MRCPSP برای مسئله زمان بندی چند مدی با منابع تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر به کار برده می شود...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Project scheduling
Multi-mode
Metaheuristics

ثبت سفارش جدید