Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

عنوان مقاله فارسی

پروژه پردازش تصویر با مدارهای CMOL

تعداد صفحات فارسی
55
کد محصول
1003054
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
ٌWord
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 

پروژه پردازش تصویر با مدارهای   CMOL

پروژه آماده برق با موضوع پردازش تصویر با مدارهای   CMOLرا از این بخش از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانلود نمایید. پروژه پردازش تصویر با مدارهای  CMOLدر قالب فایل Word برای دانلود ارائه شده است.

فهرست پروژه آماده برق با موضوع پردازش تصویر با مدارهای   CMOLبه شرح زیر است:

فصل اول:کلاس بندی الگوها با استفاده از CMOL

مقدمه ای بر شبکه های عصبی

 معرفي سلول عصبي

سلول عصبي شبيه سازي شده

 شبکه های عصبی سلولی

 مدارهای CrossNet

کلاس بندی الگوها 

فصل دوم: پردازش تصویر با پردازش گرهای موازی و شبکه های عصبی سلولی مبتنی بر CMOL

شبکه های عصبی سلولی مبتنی بر CMOL  

مدارهای شبکه های عصبی سلولی مبتنی برCMOL   

پردازش گر تصویر موازی بر مبنای CMOL  

کارایی  

 مدارهای قابل پیکربندی هیبرید CMOL برای پردازش تصویر    

 سخت افزار DSP ابتدايي   

 بررسی کانولوشن تصویر دو بعدی  

ساختار  

نگاشت بر روی ساختار CMOL DSP  

کنترل  

تحمل نقص 

کارایی 

عمل کرد سیگنال ترکیبی  

نتیجه گیری و کارهای آینده  

منابع و مراجع  

پیوست  نرم افزار CMOL FPGA CAD  

پیشرفت سریع آرایه  های صفحه کانونی در بعضی پارامترها مانند کیفیت و وضوح تصاویر ، سرعت قاب ، گسترۀ دینامیکی و نیز ظهور نیازهای جدید، پردازش تصویری با کارایی بالاتر از پردازش-های تصویر موجود، را طلب می  کند. در این زمینه انجام مکرر عملیات پردازش تصویر سطح پایین مانند فیلترکردن سه  بعدی، آشکارسازی لبه و استخراج ویژگی  های تصویر ضروری خواهد بود. زیرا پردازش ترتیبی و پشت سر هم پیکسل  ها برای بعضی کاربردها بسیار کند صورت می  پذیرد.  با این وجود، پردازش موازی پیکسل  ها علاوه بر سخت  افزار برای محاسبات پیچیده، به پهنای باند انتقال دادۀ متراکم و بسیار بزرگی بین   پردازش  گر و زیر سیستم حافظه نیاز خواهد داشت.

به دلیل این محدودیت  ها پردازش  گرهای همه  منظوره، برای پردازش  های سطح پایین تصاویر، مناسب نخواهند بود. در عوض پردازش  گرهای سیگنال دیجیتال(DSP)، آرایه  های قابل برنامه-ریزی(FPGA) و بیش  تر از همه، آرایه  های پردازش  گر صفحه کانونی با هستۀ دیجیتال یا آنالوگ به طور قابل ملاحظه  ای به کار گرفته می  شوند. یک مشکل اساسی در این روش  ها، این است که در برخی عملیات پیچیده (برای مثال فیلتر کردن دیجیتال با پنجرۀ بزرگ)، سطح لازم برای پردازش دادۀ یک پیکسل، نسبت به خود سنسور پیکسل بزرگ  تر می  باشد. این اشکال به  ویژه هنگامی  که فن  آوری CMOS متداول به محدودیت  های تغییر مقیاس در آینده نزدیک می  شود، محسوس  تر خواهد بود.

مشخص است که راه  حل مشکلات به وجود آمده ، با انتقال از تکنولوژی خالص ترانزیستورهای    نیمه  هادی CMOS به تکنولوژی هیبرید مدارهای مجتمع بر مبنای CMOL  امکان  پذیر می  باشد. در این قبیل مدارها یک زیرسیستم CMOS با ترانزیستورهای سیلیکونی نسبتا بزرگ برای ذخیره و بازیابی سیگنال، ارتباطات دوربرد، توابع ورودی/خروجی، آزمایش و خودراه  اندازی استفاده می  شود، درحالی  که یک CrosBar از نانوسیم  ها با قطعات نانوی ساده (دو پایه  ای)، که بر روی هر زوج اتصال افزوده می  شود، مقدار بیشتر اطلاعات ذخیره شده و ارتباط  های کوتاه  برد را فراهم کرده و همچنین باعث سهولت در پردازش سیگنال می  شود

مدارهای CMOL به دلیل مطابقت با CrossBarهای نانو سیم برای کاربردهای پردازش موازی، بسیار مناسب می  باشند. اخیرا مدارات پردازش تصویر بر مبنای CMOL پیشنهاد می  شوند.

فن  آوري CMOS که سال  ها به‌علت برخي مزايا از قبيل توان مصرفي کم، حاشيۀ نويز بالا و قابليت مجتمع‌سازي در مقياس وسيع، فن  آوري غالب بوده‌است، اکنون با يک چالش جدي روبرو شده ‌است. روند دائمي کاهش اندازۀ ابعاد در فن  آوري CMOS که باعث افزايش چگالي المان  ها و سرعت مدارها مي‌شد اکنون به‌انتهاي نقشۀ راه خود نزديک شده و به‌نظر نمي‌رسد که براي ابعاد زير nm 10 مناسب باشد، در  حالي  که طبق پيش بيني ITRS در سال 2020 مي‌بايد طول گيت ترانزيستور‌ها nm 10 باشد.

محدوديت‌هاي ذاتي سيليکون ناشي از آثار کوانتم مکانيکي در ابعاد بسيار کوچک و کاهش شديد بازدهي در چنين ابعادي توآم با مشکلات فن  آوري، پيچيدگي و هزينۀ زياد ساخت، سبب ايجاد مشکلات جدي براي سازندگان...

متن کامل پروژه آماده برق با موضوع پردازش تصویر با مدارهای   CMOLرا از همین صفحه دانلود نمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید