Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " بررسی اجمالی فن آوریXBRL به منظور تصمیم گیری در سیستم های اطلاعاتی حسابداری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی اجمالی فن آوریXBRL به منظور تصمیم گیری در سیستم های اطلاعاتی حسابداری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Information Systems
سال انتشار
2007
کد محصول
1003111
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
99 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

XBRL (eXtensible Business Reporting Language) is a language for the electronic communication of business and financial data based on XML (eXtensible Markup Language). Compared with paper based or other previous adhoc EDI (Electronic Data Interchange) technologies, XBRL provides major benefits in the preparation, analysis and communication of business information. Those benefits include cost savings, greater efficiency, accuracy and reliability to all activities involved in supplying or using financial data. This paper provides an overview of XBRL technologies and how it is applied to decision making in several financial areas. It also covers some possible extensions with the semantic Web and Web services as future challenges

چکیده

XBRL (زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر)، زبانی است برای ارتباطات الکترونیکی داده های تجاری ومالی براساس XML. در مقایسه با فن آوری های قبلی تک کاره تبادل الکترونیکی اطلاعات یا مبتنی بر کاغذ، XBRL از مزایای زیادی در ارائه تجزیه و تحلیل و ارتباط اطلاعات تجاری برخوردار می باشد. این مزایا شامل صرفه جویی در هزینه، کارایی، دقت و قابلیت اتکای بیشتر در رابطه با تمام فعالیت ها مشتمل بر ارائه یا استفاده از داده های مالی می باشد. این مقاله فن آوری های XBRL و اینکه چگونه به منظور تصمیم گیری در چندین حوزه مالی به کار گرفته می شود را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار می دهد. این مقاله همچنین برخی پیشرفت های ممکن با شبکه معنایی و خدمات وب را به عنوان چالش های آینده پوشش می دهد.

واژگان کلیدی: XBRL، حسابداری، تصمیم گیری، سیستم های اطلاعاتی حسابداری

1-مقدمه

از زمان پیدایش اینترنت، فن آوری های بسیاری به عنوان فن آوری های تبادل الکترونیکی اطلاعات که قادر به انتقال اطلاعات بین سیستم ها هستند، مطرح گردیدند. در حال حاضر، اینکه یک شرکت چقدر سریع و چه مقدار اطلاعات می تواند بدست آورد، فرآیند تصمیم گیری را برای دستیابی به کارایی بیشتر یا مزیت رقابتی بهتر در مقابل رقبا بهبود می بخشد. به عنوان نمونه، سرمایه گذاران خواهان استفاده از ابزارهای خود در به کارگیری ارائه کنندگان یا انباشتگرهای داده مانند بلوم برگ، باید چنین اطلاعاتی را به صورت دستی گردآوری، از سیستم های سازمان به سیستم های خود منتقل نموده، مدیریت باید اطلاعات را از بخشی متفاوت به یک فایل صفحه گسترده در حالتی مناسب برای تصمیم گیری گردآوری نماید. هر چند فرمت اطلاعات بین سیستم های مختلف، متفاوت باشد. در نتیجه در حوزه مالی زمان بیشتری برای تولید اطلاعات و آماده سازی آنها برای تجزیه و تحلیل واقعی مورد نیاز است. با خلق XBRL راه دیگری به وجود آمد....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





XBRL
accounting
decision making
accounting information systems

ثبت سفارش جدید