Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
572,000

عنوان مقاله فارسی

ترانزیستور تک الکترونی

تعداد صفحات فارسی
30
کد محصول
1003540
قیمت بر حسب ریال
572,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
541 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

ترانزیستور تک الکترونی

موضوع این تحقیق آماده برق ترانزیستور تک الکترونی است. این تحقیق آماده برق با موضوع ترانزیستور تک الکترونی را در قالب فایل Word از سایت گروه ترجمه تخصصی البرز دانلود نمایید.

فهرست مطالب ترانزیستور تک الکترونی به شرح زیر است:

مقدمه

کشف نوسان رسانایی در ترانزیستورهای کوچک

شارژ تک الکترونی

لایه(جزیره کولمبی)

طیف نمایی سطحی یک جزیره ی کولمبی

نتیجه گیری

شناسایی

منابع مراجع

در سال 1987 یک زیر میدان از مواد متراکم فیزیکی بوجود آمد زمانی که Thoulees  کشف کرد که هنگامی که اندازه ی یک رسانا به حد کافی کوچک شود نقش بسیار مهمی را در مشخص کردن خواص الکترونیکی آن ایفا می کند. در دهه ی اخیر کشفیات نظری و آزمایشگاهی زیادی درباره ی چیزی که  در فیزیک مزوسکوپیک  نامیده می شد، انجام شد. این نام برای توصیف ابعاد زیر میکرون سیستم هایی که در آن رفتار الکترون می تواند بسیار متفاوت با اتم ها باشد، انتخاب شده است. این نمونه ها نسبت به ابعاد ماکروسکوپی بسیار کوچک هستند. یک مقدمه برای ایده ی فیزیک مزوسکوپیک در یک مقاله در فیزیک امروز توسط دانشجویان من Altshuler,Lee به چاپ رسیده است. در این مجموعه من یک سری آزمایش هایی را که ما درباره ی ترانزیستورهای مزوسکوپیک انجام داده ایم را توصیف کرده ام. من نشان داده ام، زمانی که یک ترانزیستور به اندازه کافی ،برای مثال به اندازه ی چند هزارم آنگستروم یا کمتر در تمام ابعاد باشد، رفتار آن تغییر خواهد کرد. در حالی که یک ترانزیستور متداول وقتی که الکترون ها به آن اضافه می شوند فقط حالت روشن دارد، اما یک ترانزیستور بسیار کوچک زمانی که الکترون ها به آن تزریق می شوند، می تواند در حالت های روشن و خاموش باشد.

این ترانزیستور تک الکترونی یک کشف تصادفی بود که ما چندین سال پیش انجام دادیم. پس ما راهی برای کنترل رفتار آن و سپس در سال گذشته یک مدل ساده برای درک رفتار فیزیکی آن پیدا کردیم. در بخش 2 من داستان کشف اولیه ی خود را درباره ی این که روشن و خاموش شدن تناوبی رسانایی ترانزیستورها به صورت تابعی از چگالی الکترون های آن می باشد، بیان کرده ام.  در بخش 3 ما نشان می دهیم که چگونه ثابت کردیم که این تناوب متناظر با اضافه کردن یک تک الکترون به ترانزیستور می باشد.در بخش 4 من یک مدل ساده را که در آن رسانایی نوسانی منجر به تداخل کولمبی بین الکترون ها در ترانزیستور و کوانتیده شدن شارژ می شود، ارائه می کنم. اما در آن مکانیسم کلاسیک است. به منظور فهمیدن ویژگی های نوسانی ما پدیده را در میدان های بالا مشاهده کردیم.با نیاز به کوانتیده شدن انرژی مانند حالت شارژ داشتیم. من اثر این عوامل را در بخش 5 توضیح داده ام. من برای تاکید بیشتر این موارد را در بخش 6 در نتیجه گیری آورده ام اما تحقیقات ما هنوز کامل نشده است و رفتار این ترانزیستورها هنوز ممکن است ما را شگفت زده کند.

متن کامل این تحقیق آماده برق با موضوع ترانزیستور تک الکترونی را از همین صفحه دانلود نمایید.

 

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید