Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
638,000

عنوان مقاله فارسی

مروری بر روش های ردیابی توان بیشینه در سامانه های فتوولتائیک در شرایط شدت تابش یکنواخت

تعداد صفحات فارسی
27
کد محصول
1003720
قیمت بر حسب ریال
638,000
نوع فایل های ضمیمه
Word
حجم فایل
536 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


در صورت تمایل می توانید فایل کمکی حاوی توضیحات را به صورت رایگان از این قسمت دانلود کنید. دانلود فایل کمکی

 

مروری بر روش های ردیابی توان بیشینه در سامانه های فتوولتائیک در شرایط شدت تابش یکنواخت

تحقیق آماده مهندسی برق با موضوع مروری بر روش های ردیابی توان بیشینه در سامانه های فتوولتائیک در شرایط شدت تابش یکنواخت را در قالب فایل Word دانلود نمایید.

در میان منابع انرژی موجود در روی کره‌ی زمین، خورشید منبعی پاک است و سامانه‌های فتوولتائیک  دارای جایگاه وسیعی در فنّاوری‌های الکترونیک قدرت هستند. موانع اصلی در مسیر استفاده از سامانه‌های PV هزینه‌ی بالای ساخت و بازده پایین تبدیل انرژی آن‌هاست که تا حدودی متأثر از مشخصات غیرخطی و وابستگی مشخصات V-I و P-I به دماست. برای غلبه بر این موانع سه روش اصلی زیر پیشنهاد می‌شود:

1) ارتقا در فرآیند تولید سلول‌های خورشیدی: تحقیقات زیادی در حال انجام است تا مواد سازنده و فرآیند ساخت آرایه‌های PV را ارتقا دهند.

2) کنترل میزان تابش ورودی به آرایه‌ی PV: برای دریافت حداکثر انرژی الکتریکی ابتدا باید تا آنجا که ممکن است حداکثر انرژی را از نور خورشید دریافت کرد. بدین منظور روش قرار دادن سطح صفحات خورشیدی در مقابل نور خورشید به‌گونه‌ای باید باشد تا پرتو خورشید عمود بر سطح صفحات برخورد کند. در این صورت حداکثر مقدار انرژی به صفحه خورشیدی منتقل  میشود. بااین‌وجود وضعیت پرتو خورشید نسبت به صفحه، پیوسته در حال تغییر است، برای حل این مشکل روش دنبال کردن نور خورشید  ارائه‌شده‌است. در این روش که روشی مکانیکی، الکترونیکی است هدف، تنظیم کردن صفحات خورشیدی در مقابل نور خورشید به‌گونه‌ای است که پرتو خورشید تا حد ممکن عمود بر سطح صفحات بتابد.

3) بهینه‌سازی توان الکتریکی خروجی آرایه‌های خورشیدی: دلیل اصلی بازده پایین الکتریکی، تغییر غیرخطی ولتاژ و جریان خروجی همراه با تغییر در میزان تابش، تغییر دمای محیط کار و تغییر جریان بار است. برای رفع این مشکلات نقطه کار توان حداکثر سامانه PV (در شرایط داده‌شده) با استفاده از الگوریتم‌های لحظه‌ای و یا غیر هم‌زمانی دنبال می‌شود و نقطه‌ی کار سامانه به سمت نقطه‌ی بهینه سوق داده می‌شود. روش بکار گرفته‌شده در این مرحله کاملاً الکتریکی و الکترونیکی است و دنبال کننده‌ی حداکثر توان که سامانه‌ای الکتریکی است نیز به نحوی طراحی می‌شود که حداکثر توان قابل‌تولید توسط سلول‌های خورشیدی دریافت شود. به روش فوق دنبال کردن نقطه‌ی کار حداکثر توان گویند.

فهرست مطالب این تحقیق آماده برق با عنوان مروری بر روش های ردیابی توان بیشینه در سامانه های فتوولتائیک در شرایط شدت تابش یکنواخت به شرح زیر است:

ردیابی توان در سلول های خورشیدی در شرایط شدت تابش یکپارچه 

ضرورت ردیابی توان در شرایط شدت تابش یکنواخت    

تعریف ردیابی نقطه بیشینه توان        

مدل الکتریکی ردیابی توان      

روش‌های ردیابی توان بیشینه در سلول‌های خورشیدی

روش برون‌خط  

روش ولتاژ مدارباز        

روش جریان اتصال کوتاه         

روش هوش مصنوعی  

روش شبکه عصبی    

روش منطق فازی       

روش درون‌خط  

روش آشوب و مشاهده

روش استخراج اکسترمم نسبی        

روش کنترل وابسته به ریپل     

روش هدایت افزایشی 

 

متن کامل تحقیق آماده مهندسی برق با موضوع مروری بر روش های ردیابی توان بیشینه در سامانه های فتوولتائیک در شرایط شدت تابش یکنواخت را از همین صفحه دانلود نمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


ثبت سفارش جدید