Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " شناسایی سیستم های فازی با استفاده از الگوریتم کلونی مورچگان پیوسته " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شناسایی سیستم های فازی با استفاده از الگوریتم کلونی مورچگان پیوسته
نویسنده/ناشر/نام مجله :
OPTOELECTRONICS, INSTRUMENTATION AND DATA PROCESSING
سال انتشار
2011
کد محصول
1004051
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
PDF+Word
حجم فایل
503 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

A continuous ant colony algorithm is first proposed to identify fuzzy systems. It is used to construct five fuzzy systems to approximate nonlinear functions of one, two, and three variables. The effect of algorithm parameters on the approximation error is studied. A comparative analysis with other identification algorithms showed an advantage of the proposed algorithm

چکیده

در ابتدا به منظور شناسایی سیستم های فازی، یک الگوریتم کلونی مورچگان پیوسته ارائه می شود. از این الگوریتم برای ساخت پنج سیستم فازی و تخمین توابع غیرخطی یک، دو و سه متغیر استفاده می شود. تاثیر پارامترهای الگوریتم روی خطای تخمین بررسی می گردد. تحلیل مقایساتی با دیگر الگوریتم های شناسایی نشانگر برتری الگوریتم پیشنهادی می باشد.

1-مقدمه

هدف شناسایی یک سیستم فازی، ساخت مدلی است که نگاشت ورودی خروجی سیستم را توصیف نماید. در شناسایی فازی، این نگاشت به شکل یک سیستم فازی می باشد. مزیت اصلی چنین سیستم هایی این است که در مشخص کردن روابط غیرقطعی و پیچیده به گونه ای شفاف قابل استفاده هستند. کاربرد سیستم های فازی در حل مسائل کنترل خودکار، پیش بینی، تشخیص الگو و تصمیم گیری، متخصصین را ناچار کرده است تا به دنبال روش های موثر در ساخت چنین سیستم هایی باشند (که نه تنها با استفاده از الگوریتم های بهینه سازی برپایه مشتق ها، بلکه همچنین از طریق روش های فرااکتشافانه (اغلب الگوریتم های ژنتیک و شبکه های عصبی) شناسایی می شوند). در سال های اخیر، الگوریتم های کلونی مورچگان (ACA) بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته اند…



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



continuous ant colony algorithm
fuzzy identification

ثبت سفارش جدید