Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " نظریه ولتاموگرام موج مربعی با شروع از پتانسیل تعادل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نظریه ولتاموگرام موج مربعی با شروع از پتانسیل تعادل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Electroanalytical Chemistry
سال انتشار
2013
کد محصول
1004303
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
530 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

If both a reactant and product of an electrode reaction are present in the bulk of solution, the square-wave voltammogram can be recorded by starting at the equilibrium potential. If the reaction is reversible, the redox state of investigated substance can be estimated from the ratio of peak currents of the forward and backward components. The degree of reversibility of the reaction can be assessed from the current at the starting potential. Also, the dependence of the logarithm of forward component of irreversible response on the electrode potential can be used for the calculation of transfer coefficient

چکیده

اگر واکنشگر و محصول واکنش الکترودی، هر دو در محلول باشند، ولتاموگرام موج مربعی با آغاز از پتانسیل تعادل، قابل ثبت است. اگر واکنش برگشت پذیر باشد، حالت اکسایش یافته ماده مورد بررسی را میتوان از نسبت اجزا قله جریان روبه جلو و برگشتی تخمین زد. درجه برگشت پذیری واکنش را می توان از جریان پتانسیل اوالیه ارزیابی کرد. همچنین، وابستگی لگاریتمی جزء رو به جلوی پاسخ برگشت ناپذیر در پتانسیل الکترود را می توان برای محاسبه ضریب انتقال استفاده کرد.

1-مقدمه

ولتامتری موج مربعی (SWV) کاربرد گسترده ای در تجزیه شیمیایی بوسیله جریان برق و در تحقیقات مکانیسم و سینتیک واکنش الکترودی پیدا کرده است [1-4]. در تجزیه و تحلیل، تنها واکنش دهنده در ابتدا در محلول موجود است [5-8] ، اما برای اندازه گیری سینتیکی، ممکن است در ابتدا واکنش دهنده و محصول هر دو وجود داشته باشد [9- 15]. در مورد اول، سیگنال تحریک معمولا در پتانسیلی آغاز میشود که در آن واکنش دهنده در سطح الکترود پایدار است ، براین اساس جریان در ابتدای اندازه گیری، صفر است [1-8] ، اگر چه اسکن معکوس [16 -21]، به ویژه در تکنیک رنگ گیری [1،22-26] نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در مورد دوم، جریان اولیه، بدون در نظر گرفتن پتانسیل اولیه، صفر نیست [27] به جز در صورتی که این پتانسیل تعادلی است  [28،29]. با این حال، در SWV خواص پاسخ که با شروع در پتانسیل تعادل ضبط میشود، به خوبی شناخته شده نیست [1،4،6،8]. در اینجا، نتایج حاصل از بررسی نظری این ولتاموگرام توصیف شده است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید