Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " یکپارچه سازی و مجازی سازی SQL رابطه ای و سیستم های NoSQL از جمله MySQL و MongoDB " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یکپارچه سازی و مجازی سازی SQL رابطه ای و سیستم های NoSQL از جمله MySQL و MongoDB
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Conference on Computational Science and Computational Intelligence
سال انتشار
2014
کد محصول
1004628
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
308 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

NoSQL databases are growing in popularity for Big Data applications in web analytics and supporting large web sites due to their high availability and scalability. Since each NoSQL system has its own API and does not typically support standards such as SQL and JDBC, integrating these systems with other enterprise and reporting software requires extra effort. In this work, we present a generic standards-based architecture that allows NoSQL systems, with specific focus on MongoDB, to be queried using SQL and seamlessly interact with any software supporting JDBC. A virtualization system is built on top of the NoSQL sources that translates SQL queries into the source-specific APIs. The virtualization architecture allows users to query and join data from both NoSQL and relational SQL systems in a single SQL query. Experimental results demonstrate that the virtualization layer adds minimal overhead in translating SQL to NoSQL APIs, and the virtualization system can efficiently perform joins across sources

چکیده

پایگاه داده های NoSQL به خاطر کاربرد زیاد داده در تحلیل های وب و پشتیبانی از وب سایت های بزرگ به خاطر دسترس پذیری بالا و مقیاس پذیری، در حال رشد محبوبیت هستند. از آنجا که هر سیستم NoSQL، API خاص خود را دارد و همیشه از استانداردهایی مثل SQL و JDBC پشتیبانی نمی کند، یگپارچه کردن این سیستم ها با سایر نرم افزارهای شرکتی و گزارشگیری نیازمند تلاشی مضاعف است. در این پژوهش، یک معماری مبتنی بر استاندارد عمومی ارائه می دهیم که این امکان را برای سیستم های NoSQL، با تمرکز خاص بر MongoDB، فراهم می کند تا توسط SQL از آن ها کوئری گرفته شود و به صورت یکپارچه با هر نرم افزاری که از JDBC پشتیبانی می کند تعامل کنند. یک سیستم مجازی سازی بر بالای منابع NoSQL که کوئری های SQL را به APIهای خاص منبع ترجمه می کند، ساخته شده است. معماری مجازی سازی به کاربران امکان کوئری گرفتن و متصل کردن (join) داده را هم از سیستم های NoSQL و هم از SQL رابطه ای در یک کوئری SQL، می دهد. نتایج تجربی نشان می دهد که لایه ی مجازی سازی سربار حداقلی در ترجمه ی SQL به NoSQL API اضافه می کند و سیستم مجازی سازی می تواند به صورت کارا اتصال ها را بین منابع مختلف اجرا کند.

1-مقدمه

انقلابی در سیستم های بانک اطلاعاتی در حال رخ دادن است. سال ها است که سیستم های پایگاه داده در ابتدا مبتنی بر مدل رابطه ای بوده اند، کوئری گرفتن با استفاده از SQL استاندارد بوده است و دسترسی به آن ها با واسط های رایجی مثل ODBC و JDBC بوده است. با اینکه فروشنگان هر سیستم رابطه ای تنوع کمی در ویژگی ها، پیاده سازی، گویش SQL و واسط های سیستم دارند، به خاطر پذیرش مشترک استانداردها، نسبتا قابل تعویض هستند. اخیرا سیستم های NoSQL (نه فقط SQL) پر شماری تولید شده اند و در برخی دامنه ها به طور گسترده مورد پذیرش قررا گرفته اند. سیستم های NoSQL برای پشتیبانی از کاربردهایی که سیستمهای رابطه ای به خوبی به کار آن ها نمی آیند، توسعه داده شده است. کاربردهایی که معمولا شامل پردازش داده ی بزرگ هستند. سیستم های NoSQL را می توان به عنوان ذخیره گاه های مقدار کلیدی، ذخیره گاه اسناد، و پایگاه داده های گراف طبقه بندی کرد...



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:






NoSQL
Big Data
MongoDB
integration
virtualization

ثبت سفارش جدید