Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " تحلیل حساسیت بر روی اولویت توابع هدف در برنامه‌های خطی چندهدفه مبتنی بر لکسیکو گرافی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحلیل حساسیت بر روی اولویت توابع هدف در برنامه‌های خطی چندهدفه مبتنی بر لکسیکو گرافی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Operational Resear
سال انتشار
2010
کد محصول
1004672
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
648 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

This paper deals with a class of multiple objective linear programs (MOLP) called lexicographic multiple objective linear programs (LMOLP). In this paper, by providing an efficient algorithm which employs the preceding computations as well, it is shown how we can solve the LMOLP problem if the priority of the objective functions is changed. In fact, the proposed algorithm is a kind of sensitivity analysis on the priority of the objective functions in the LMOLP problems

چکیده

در این مقاله قصد داریم کلاسی از برنامه‌های خطی چندهدفه(MOLP) ، که برنامه‌های خطی چندهدفه‌ی وابسته به لکسیکو گرافی (LMOLP) نام داند را ارائه دهیم. در این مقاله، الگوریتمی کارآمد را ارائه خواهیم کرد که از محاسبات قبلی نیز استفاده می‌کند و نشان داده‌شده است که  درصورتی‌که اولویت توابع هدف تغییر کند می‌توانیم مسئله‌ی LMOLP را حل کنیم. در اصل، الگوریتم پیشنهادی، نوعی تحلیل حساسیت بر روی اولویت توابع هدف در مسائل LMOLP می‌باشد.

1-مقدمه

بهینه‌سازی چندهدفه ( بردار، معیار چندگانه) را می‌توان یک حوزه‌ی پژوهشی پرثمر و مدرن دانست که دارای کاربردهای عملی زیادی بوده و  مخصوصاٌ برای حوزه‌های مهندسی، اقتصاد و مالی و همچنین محل و حمل‌ونقل و حتی پزشکی کاربرد دارد. با توجه به انتشارات زیادی که در حوزه‌ی بهینه‌سازی بردار صورت گرفته است،  فقط سه کتاب [5,2,7] را موردتوجه قرار می‌دهیم که در آن، بسیاری از مباحث تئوریک مربوط به بهینه‌سازی چندهدفه در سطح قابل‌ملاحظه‌ای بررسی‌شده‌اند....

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید