Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " شناخت پیشرفته خواص فیزیک-شیمی چیتوسان با استفاده از TGA جفت شده به شکل برخط با FTIR و GCMS: تخریب حرارتی و ظرفیت جذب آب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شناخت پیشرفته خواص فیزیک-شیمی چیتوسان با استفاده از TGA جفت شده به شکل برخط با FTIR و GCMS: تخریب حرارتی و ظرفیت جذب آب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Polymer Degradation and Stability
سال انتشار
2015
کد محصول
1005678
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

In this study, chitosan, a commercially-available linear polysaccharide mainly used as antibacterial agent, functional coating and drug-delivery system, is investigated to enlighten both water interactions and its thermal stability by using a set of complementary advanced thermal techniques, rarely applied in polysaccharides characterizations. DSC and TGA, here coupled with FTIR and GCMS analysis of the exhausted gas, were used to reveal thermal events and identify degradation products as a function of the temperature: three main steps in chitosan (N-deacetylation degree, DD = 78%) thermal degradation were highlighted and mechanism proposed. In order to make a comparison with other analogous polymeric systems and validate the results obtained, a medical grade chitosan (DD > 93%) and a commercial chitin were investigated too. Moreover, the water adsorption capacity of chitosan (DD = 78%) was followed by using thermo-microgravimetry (TMG) and the distinction between weight losses of both physically and chemically adsorbed water molecules was achieved. The approach followed allows a complete characterization of the thermal behaviors of the chitosan and highlights the need for complementary advanced thermal techniques in the detailed characterization of complex biopolymers 

چکیده

در این مطالعه، چیتوسان به عنوان یکی از پلی ساخاریدهای تجاری که عمدتاً به عنوان عامل ضد باکتری، اندود عاملی و سیستم دارورسانی از آن استفاده می شود، مورد بررسی قرار گرفته است تا هم اندرکنش های آن با آب و هم پایداری حرارتی آن، بوسیله مجموعه ای از روش های حرارتی پیشرفته و مکمل که به ندرت در شناخت خواص پلی ساخاریدهای بکار بسته شده اند، روشن شود. از DSC و TGA که در اینجا با آنالیزهای FTIR و GCMS گاز خروجی، تلفیق شده اند، برای آشکارسازی رخدادهای حرارتی و شناسایی محصولات تخریب برحسب تابعی از دما استفاده شده است: سه مرحله اصلی در تخریب چیتوسان (درجه N-استیل زدایی، 78% = DD) مشخص شده و مکانیزمی برای آنها ارائه شده است. برای مقایسه با سیستم های پلیمری مشابه و اعتبار سنجی نتایج بدست آمده، یک چیتوسان  درمانی (93% < DD) و یک چیتین تجاری نیز مورد بررسی قرار گرفتند. علاوه بر این، ظرفیت چیتوسان (78% = DD) در جذب آب، بوسیله میکروگرانی سنجی حرارتی (TMG) بررسی شد و افت وزن ناشی از مولکول های آب جذب فیزیکی و شیمیایی، از هم تفکیک شدند. رهیافت دنبال شده در این مطالعه، امکان شناخت کامل خواص رفتارهای حرارتی چیتوسان را فراهم کرده و نیاز به روش های حرارتی تکمیلی و پیشرفته برای شناخت جزئیات خواص زیست پلیمرهای پیچیده را نمایان می کند.

-1مقدمه

چیتوسان یک پلیمر زیست پایه است که از N – استیل زدایی چیتین بدست می آید. چیتین فراوان ترین آمینو پلی ساخارید طبیعی و یکی از اجزای تشکیل دهنده پوسته خرچنگ و میگو، پوست حشرات و سلول های جداره برخی از قارچ هاست چیتین و چیتوسان هر دو جزو β(1-4) گلیکان ها هستند که زنجیزه هایشان از واحدهای 2-acetamide-2-deoxy-D-glucopyranose و 2-amino-2-deoxy-D-glucopyranose تشکیل شده است [2]. فرمول شیمیایی این کلاس از پلیمرها، (C6H10O4N)n می باشد


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید