Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تشخیص چهره با استفاده از ویژگی های SIFT " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تشخیص چهره با استفاده از ویژگی های SIFT
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Image Processing ICIP
سال انتشار
2009
کد محصول
1005949
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
476 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 
Abstract

Scale Invariant Feature Transform (SIFT) has shown to be a powerful technique for general object recognition/detection. In this paper, we propose two new approaches: Volume-SIFT (VSIFT) and Partial-Descriptor-SIFT (PDSIFT) for face recognition based on the original SIFT algorithm. We compare holistic approaches: Fisherface (FLDA), the null space approach (NLDA) and Eigenfeature Regularization and Extraction (ERE) with feature based approaches: SIFT and PDSIFT. Experiments on the ORL and AR databases show that the performance of PDSIFT is significantly better than the original SIFT approach. Moreover, PDSIFT can achieve comparable performance as the most successful holistic approach ERE and significantly outperforms FLDA and NLDA

چکیده

تبدیل ویژگی مقیاس نابسته (SIFT) نشان داده است که تکنیک قدرتمندی برای تشخیص /  شناسایی اشیای کلی می باشد. در این مقاله، دو روش جدید ارایه می کنیم: SIFT حجمی و SIFT  توصیف گر جزیی برای تشخیص چهره که مبتنی بر الگوریتم SIFT اصلی می باشند. روش های همه جانیه مانند: Fisherface (FLDA)، روش فضای خالی (NLDA) و سازمان دهی و استخراج ویژگی مشخصه (ERE) را با روش های مبتنی بر ویژگی مانند: SIFT و PDSIFT مقایسه می کنیم. آزمایشات روی پایگاه های داده ORL و AR نشان می دهند که عملکرد PDSIFT به مراتب بهتر از عملکرد روش SIFT اصلی می باشد. علاوه بر این، PDSIFT می تواند به عملکرد قابل مقایسه ای با موفق ترین روش همه جانبه یعنی ERE دست یابد و به طور چشمگیری بهتر از FLDA و NLDA عمل می کند.

-1مقدمه

 توانایی تشخیص چهره انسان، نشانگر هوش شگفت انگیز انسان است. روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که روش های همه جانبه و مبتنی بر ویژگی، مسیرهای دوگانه ای به سمت تشخیص چهره هستند [1]. آغازی ترین روش های تشخیص چهره، ویژگی های محلی را از تصویر چهره استخراج می کنند. هرچند، نوع ویژگی های محلی که در تشخیص چهره از همه ثابت تر و قابل افتراق ترند، مشخص نیست. به علت مشکلات موجود در استخراج ویژگی های محلی به صورت قوی از تصاویر چهره، محققان برآن شدند تا از کل ناحیه چهره به عنوان ورودی سیستم تشخیص استفاده کنند، و روش های همه جانبه انطباقی  را ایجاد کردند. هزاران مقاله در زمینه تشخیص چهره با استفاده از روش های همه جانبه وجود دارد. و عموما این نوع روش ها به عملکرد بهتری در مقایسه با روش های مبتنی بر ویژگی دست می یابند [2]و [3]. هرچند، عملکرد روش های همه جانبه زمانی که تنوع ناشی از حالات یا ژست ها وجود دارد، افت می کند. و ویژگی های محلی استخراج شده از نواحی محلی تصویر چهره در مقایسه با ویژگی های همه جانبه، نسبت به این تغییرات قوی ترند. همین مساله ما را ترغیب کرد تا روش های مبتنی بر ویژگی را مجددا مطالعه کنیم، و آن ها را با محبوب ترین روش های همه جانبه: Fisherface (FLDANLDAو ERE مقایسه کنیم


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



object recognition/detection
face recognition

ثبت سفارش جدید