Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " ارزیابی عملکرد و حسابداری مسئولیت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی عملکرد و حسابداری مسئولیت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Management Research
سال انتشار
2013
کد محصول
1006415
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
581 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این تحقیق، بررسی روشی است که با استفاده از آن می توان عملکرد بخش مراقبت های پزشکی اردن را مورد ارزیابی قرار داد. و همچنین، با این روش می توان رابطه عملکرد بخش مراقبت های پزشکی را با حسابداری مسئولیت بررسی کرد. برای رسیدن به این هدف، پرسشنامه ای طراحی شده است؛ تا از نمونه ای که نماینده موسسات پزشکی در شمال اردن ( سازمان های غیر دولتی و بخش خصوصی) هستند؛ اطلاعاتی بدست آید. یافته های تحقیق حاکی از این است که موسسات پزشکی در اردن شمالی، تاحدودی بنیان های سیستم حسابداری مسئولیت را در ارزیابی عملکرد خود اتخاذ کرده اند. این نتیجه گیری از طریق موارد زیر، مورد حمایت قرار گرفته است: نخست؛ وجود ساختار سازمانی معین؛ یعنی جایی که مراکز (مراکز هزینه و سود) مطابق با این ساختار تقسیم شده اند. دوم؛ نبود تدارکات نظامند برای بودجه بندی در هر مرکز مسئولیت. سوم؛ گرایش به عدم تمرکز (هئیت نمایندگی اقتدارانه) در برخی از موسسات ضعیف بوده است؛ یعنی جایی که ؛ مدیریت ارشد در فرآیند تصمیم گیری و ارزیابی عملکرد مراکز و سطوح کلی سازمان می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

1-مقدمه

حسابداری مسئولیت به عنوان یک سیستم کنترل با اهمیت در نظر گرفته می شود. و همچنین، منبع اطلاعاتی را فراهم می کند که موجب آسان شدن فرآیند تصمیم گیری  در کوتاه مدت و بلند مدت می شود (15). همانطورکه (11) اشاره کرده است؛ سیستم حسابداری مسئولیت؛ به عنوان ابزاری برای ارزیابی، کمک می کند تا عملکرد بخش ها در سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی اندازه گیری شود؛. همچنین، همانطور که (13) خاطر نشان کرده است؛ شرکت ها در ابتدا؛ به دنبال حداکثر کردن سود خود هستند. در حالی که سازمان های غیر انتفاعی با هدف ایجاد خدمات کم هزینه و یا رایگان برای عموم مردم راه اندازی شده اند.  با این وجود، این سازمان ها اهداف مشترکی دارند؛ انها بر رضایت مشتری  از محصولات ارائه شده (کالا یا خدمات) تمرکز  می کنند. همچنین، آنها از کمبود سرمایه به عنوان یک چالش اقتصادی،رنج می برند. درنتیجه، (16) بیان می کند که سرمایه باید به صورت کارا مدیریت شود.  این کارایی ممکن است از طریق اجرای سیستم حسابداری مسئولیت بدست آید. بنابراین، فرض می شود که این سیستم ممکن است در دستیابی به اهداف سازمان های عملیاتی  و مالی کمک دهنده باشد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید