Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " يك الگوریتم بسیار قدرتمند برای یافتن چهره در تصاویر رنگی، بر اساس قطعه بندی رنگها و تکنیکهای شبکه عصبی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
يك الگوریتم بسیار قدرتمند برای یافتن چهره در تصاویر رنگی، بر اساس قطعه بندی رنگها و تکنیکهای شبکه عصبی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Dirasat, Engineering Sciences
سال انتشار
2006
کد محصول
1007149
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
29
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

Human face detection plays an important role in applications such as biometric identification, video conferencing, intelligent human computer interface, face image database management, and face recognition. We propose a face detection algorithm for color images in the presence of varying light conditions as well as complex background based on light control, skin detection and color segmentation techniques. Our method detects the faces' rectangle that contains eyes and mouth. The algorithm constructs expected regions resulted from skin detection and color segmentation stages and search inside them for any possible face features (eyes, and mouth) and pass these expected mouth and eyes rectangle to a neural network to confirm face validation. Experimental results demonstrate successful face detection over a wide range of facial variation in color, position, scale, orientation, 3D pose, and expression in images from several photo collections

چکیده

تشخیص چهره انسان، نقش مهمی را در کاربردهایی همچون تعیین بیومتریک، ویدئوکنفرانس­ ها، واسط هوشمند بین انسان و کامپیوتر، مدیریت پایگاه داده­ای بین انسان و چهره، و شناسایی چهره ایفا می کند. الگوریتم پیشنهادی ما، الگوریتمی است برای یافتن چهره در تصاویر رنگی با وضعیت­ های نوری متفاوت و همچنین با پیش زمینه ­های مرکب از اشکال و رنگهای مختلف، که اساس کاری آن بر مبنای کنترل رنگ، تشخیص پوست و تکنیک قطعه بندی رنگها می باشد. ما در روشمان مستطیل چهره را می یابیم که این مستطیل شامل چشمها و دهان می شود. این الگوریتم بر اساس تشخیص پوست و مراحل قطعه بندی رنگ، ناحیه ی خاصی را ساخته و در این ناحیه به دنبال اعضای احتمالی چهره ( مثل چشمها و دهان ) می گردد. این مستطیل چشمها و دهان را به یک شبکه ی عصبی می فرستد تا چهره بودن آن را تأیید کند.

به کارگیری عملی این الگوریتم برای گستره ی وسیعی از چهره ها با رنگها، حالات، اندازه ها، جهات و زوایای متفاوت در حالت سه بعدی در چندین کلکسیون عکس، موفقیت آمیز بوده است.

1-مقدمه

تشخیص چهره انسان، نقش مهمی را در کاربردهایی همچون تعیین بیومتریک، ویدئوکنفرانس ها، واسط هوشمند بین انسان و کامپیوتر، مدیریت پایگاه داده ای بین انسان و چهره، و شناسایی چهره ایفا می کند. شناسایی چهره، کاربردهای بسیاری دارد. مثلا در تعیین هویت برای اجرای قانون، تصدیق هویت اشخاص در بانکداری، دستیابی به سیستم امنیتی و اثبات هویت شخص بین سایرین...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Face detection
Face recognition
light enhancement
skin detection

ثبت سفارش جدید