Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " رویکردی جدید در طیف سنجی نوترون با سوسوزن چندعنصری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رویکردی جدید در طیف سنجی نوترون با سوسوزن چندعنصری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Radiation Measurements
سال انتشار
2000
کد محصول
1007185
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

A recently developed scintillator has been investigated for possible use as a dual detector for neutron and gamma spectrometry. A 7Li-enriched version of the scintillator has been investigated. The 35Cl(n,p)35S nuclear reaction provides a possibility for fast neutron detection. The sensor has been mounted on a photomultiplier tube controlled with a miniature electronics board and irradiated in different gamma and neutron radiation fields. A series of experiments has been carried out with different gamma energies as well as well with mono-energetic neutrons from a KN Van de Graaff accelerator, and the pulse height spectra have been measured. To clarify different features observed on the response functions of the detector, a Monte Carlo model of the scintillator has been built using MCNP6 and emitted charged particles have been tracked. The simulation data along with the experiments are analyzed, compared and reported

چکیده

یک سوسوزن جدیدا تولید شده است که کاربرد احتمالی آن بعنوان یک آشکارساز دوگانه در طیف سنجی نوترون و گاما مورد تحقیق قرار گرفته است. یک نسخه سوسوزن غنی شده از Li بررسی شده است. واکنش هسته ای 35Cl(n,p)35S، امکان آشکارسازی نوترون سریع را می دهد. سنسور روی یک لامپ تکثیرکننده فوتونی که با یک تخته الکترونیک مینیاتوری کنترل می شود، کار گذاشته شده است و در میدان های تابشی مختلف نوترون و گاما پرتودهی می شود. یک سری آزمایشات با انرژی های مختلف گاما و نیز نوترون های تک انرژی از یک شتاب دهنده وان دو گراف KN انجام شده است و طیف های ارتفاع پالس اندازه گیری شده اند. برای مشخص کردن ویژگی های مختلف مشاهده شده در توابع پاسخ آشکارساز، یک مدل مونت کارلو از سوسوزن با استفاده از MCNP6 ارائه شده و ذرات باردار گسیلی، ترابرد شده اند. داده های شبیه سازی همراه با آزمایشات، تحلیل، مقایسه و گزارش شده اند.

1-مقدمه

در فناوری حاضر، برای آشکارسازی نوترون ها از آشکارسازهایی با پاسخ بالای نوترون گرمایی استفاده می شود نظیر هلیوم، لیتیوم و بور که در یک محیط گرماده احاطه شده اند. به دلیل بازدهی آشکارسازی معقول و توانایی تفکیک خوب پرتوهای گاما، این رویکرد مناسب برای چند دهه به کار گرفته شده است. با این همه، این روش هیچ اطلاعاتی را درباره انرژی نوترون به دست نمی دهد و از این رو، اساسا قادر به شناسایی چشمه های نوترونی متداول نیست. بعلاوه، در محل آشکاساز/چشمه، شار نوترون گرمایی متاثر از مواد اطراف است. درنتیجه، با آشکارسازی صرفا نوترون های گرمایی، قادر به ارزیابی کیفی خروجی چشمه های نوترونی نیستیم...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Fast neutron detection
Gamma detection
Radiation
Spectrometry
Scintillator
Nuclear reaction

ثبت سفارش جدید