Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " جستجوی اندکس وارونه در بحثِ داده کاوی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جستجوی اندکس وارونه در بحثِ داده کاوی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Telecommunications Forum Telfor
سال انتشار
2014
کد محصول
1007560
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
364 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Data mining has its origins in various disciplines. Two most important data mining disciplines are statistics and machine learning. Data mining is a process of finding new, useful knowledge from data using different techniques. These techniques provide faster and better search for large amounts of data. Inverted index is structure that can be used in data mining process. That is a sorted list of words, with the list of corresponding documents attached to each word. Authors explored inverted index structure for a big corpus of documents. For that purpose, authors created application that use inverted index structure. Application uses open source library named Lucene

چکیده

 داده کاوی در رشته های مختلف علمی ریشه دارد. دو زمینۀبسیار مهم در داده کاوی آمار و یادگیری ماشین می باشد. داده کاوی فرایندِ یافتن اطلاعات جدید و مفید از داده ها، با استفاده از تکنیک های مختلف می باشد. این تکنیک ها جستجوی سریع تر و بهتری را برای مقادیر بزرگ داده ها فراهم می کنند. اندکس وارونه، ساختاری است که در فرایند داده کاوی قابل استفاده است. این ساختار، فهرستی مرتب از کلمات، همراه با فهرستی از پرونده های متناظر است که به هر کلمه ضمیمه شده است. مولفین، ساختارِ اندکس وارونه را برای مجموعه بزرگی از پرونده ها مورد بررسی قرار دادند، برای این منظور، مولفین یک برنامه کاربردی ایجاد کردند که ازساختار اندکس وارونه استفاده می کرد. این برنامه از یک کتابخانۀ اوپن سورس به نامِ Lucene استفاده می کند.

1-مقدمه

داده کاوی فرایندِ کشف مدلهای متنوع، اختصارات و مقادیر حاصل از مجموعه ای معلوم از داده ها می باشد. قابلیت استخراج معلومات مفید که در داده ها پنهان است، و عمل آوریِ آن معلومات در زندگی و کار روزمره بطور فزاینده ای مهم است. داده کاوی یک فرایند است که در آن پیشرفت، بواسطۀ کشف، چه توسط روش های خودکار یا چه دستی، تعریف می شود. داده کاوی در زمینۀ آنالیز اکتشافی که در آن هیچ تصور ازپیش تعیین شده ای دربارۀ اینکه چه چیزی یک نتیجۀ جالب توجه را تشکیل می دهد، وجود ندارد...



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Data Mining
Inverted Index
Lucene
Text Search

ثبت سفارش جدید