Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " طیف مؤثر پرتوایکس سخت حاصل از یک دستگاه پلاسمای کانونی رومیزی نوع مدر بهینه‌شده برای رادیوگرافی فلشی اشیا فلزی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طیف مؤثر پرتوایکس سخت حاصل از یک دستگاه پلاسمای کانونی رومیزی نوع مدر بهینه‌شده برای رادیوگرافی فلشی اشیا فلزی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
JOURNAL OF APPLIED PHYSICS
سال انتشار
2007
کد محصول
1008381
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

The effective spectrum of the hard x-ray output of a Mather-type tabletop plasma focusdevice was determined from attenuation data on metallic samples using commercial radiographic film coupled to a Gd2O2S:Tb phosphor intensifier screen. It was found that the radiation has relevant spectral components in the 40–150 keV range, with a single maximum around 6080keV. The radiation output allows for 50 ns resolution, good contrast, and introspective imaging of metallic objects even through metallic walls. A numerical estimation of the induced voltage on the focus during the compressional stage is briefly discussed

چکیده

طیف مؤثر پرتوایکس سخت خروجی از یک دستگاه پلاسمای کانونی رومیزی نوع مدر با توجه به تضعیف داده ‌های یک نمونه‌ ی فلزی با استفاده از فیلم رادیو گرافی تجاری تعیین‌ شده است که این فیلم رادیو گرافی به یک صفحه‌ی تشدید کننده ‌ی Gd2O2S:Tb جفت شده است. مشخص شد که تابش در محدوده‌ ی 40 تا 150 کیلو الکترون ‌ولت، مؤلفه‌ های طیفی بارزی دارد که بیشینه‌ ی آن مقداری حول 60 تا 80 کیلو الکترون ولت دارد. خروجی تابشی رزولوشن 50 نانو ثانیه ‌ای را ممکن می‌ کند، کنتراست خوبی دارد و اجازه‌ ی تصویربرداری از اشیا فلزی را حتی از پشت دیوار های فلزی می‌ دهد. تخمین عددی ولتاژ القایی در کانون در مرحله‌ ی تراکم به‌ طور مختصر توضیح داده‌ شده است.

1-مقدمه

استفاده از پرتو های ایکس دستگاه پلاسمای کانونی برای تصویربرداری رادیو گرافی که حداقل از سال 1976 شناخته‌ شده است امروزه به حوزه‌ ی جذابی از تحقیقات کاربردی تبدیل‌شده است که نتایج جالبی را نیز به همراه دارد. اخیراً هم از نمونه‌ های بیولوژیکی و هم از نمونه ‌های کوچک با استفاده از دستگاه پلاسمای کانونی نوع مدر به‌عنوان منبع تابشی، تصاویر رادیو گرافی به‌ دست ‌آمده است. در این زمینه کمک‌ های مهمی از پینچ ­های ایکس رومیزی به ‌دست ‌آمده است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید