Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " کیفیت حسابرسی خارجی و ساختار مالکیت : تعامل و تاثیر روی مدیریت سود بخش های صنعتی و تجاری تونس " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کیفیت حسابرسی خارجی و ساختار مالکیت : تعامل و تاثیر روی مدیریت سود بخش های صنعتی و تجاری تونس
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Economics, Finance and Administrative Science
سال انتشار
2014
کد محصول
1008576
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
949 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله بر اهمیت بررسی و تحقیق در زمینه ی اثر متقابل استفاده ی مشترک از کیفیت حسابرسی خارجی و ساختار مالکیت بر اختیارات مدیریتی در شرایطی که تا حدودی ناشناخته، غیر غربی و نوظهور بوده تاکید می نماید. این مطالعه مبتنی بر نمونه ای 61 تایی از شرکت های تونسی بوده که طی سالهای 2007 تا 2011 در بخش های صنعتی و تجاری تونس مشغول فعالیت بوده که برخی از آنها در فهرست بورس و اوراق بهادار تونس جای گرفته و برخی دیگر در این فهرست قرار نداشته اند. برای فراهم نمودن مدارک کافی برای بررسی عنوان مقاله، ما از آزمون تجربی مدد گرفته ایم. در ابتدا، برای کل نمونه  اثر کیفیت حسابرسی خارجی و ساختار مالکیت را بر اقلام تعهدی اختیاری آزمون نمودیم و دریافتیم که تنها شهرت حسابرس اثر منفی و معناداری بر مدیریت سود داشته است. در مرحله ی دوم، این مقاله شواهد تجربی در مورد اثر متقابل متغیر های کیفیت حسابرسی داخلی و تمرکز سرمایه بر مدیریت سود فراهم می نماید. این آزمون بیان می کند که این ترکیب اثری منفی و معنادار بر مدیریت سود شرکت های صنعتی داشته اما اثر آن بر شرکت های تجاری مثبت و غیر معنادار بوده است. سرانجام، سومین آزمایش تجربی خود را در زمینه ی اثر مشترک کیفیت حسابرسی خارجی و مالکیت نهادی بر مدیریت سود به انجام رسانده ایم و دریافتیم که اثر متقابل این ارتباط مشترک رابطه ی منفی و معناداری با مدیریت سود شرکت های صنعتی داشته و در ضمن هیچ گونه اثر معنا داری بر مدیریت سود شرکت های تجاری مشاهده نشده است. در مورد اثر متقابل سابقه حسابرس و مالکیت نهادی، شاهد اثر مثبت و معنادار بر بخش های تجاری بوده، در حالی که ارتباط مثبت و غیر معناداری را بر مدیریت سود شرکت های صنعتی شاهد هستیم.

1-مقدمه

بر اساس تئوری نمایندگی، ارتباط فی مابین مدیران و سهامداران از جمله ارتباطات تناقض برانگیز محسوب می شود. جدایی مالکیت از کنترل سبب بوجود آمدن تناقضاتی شده که خود را در قالب اطلاعات نامتقارنی که ناشی از رفتارهای فرصت طلبانه ی مدیر می باشد، نشان می دهد. در واقع، نیاز سهامداران به کنترل مدیران ارتباط مستقیمی با پیچیدگی سازمانی دارد. این پیچیدگی توسط استقرار تعداد بیشتری از سطوح سلسله مراتبی مهم با هدف محدود کردن نظارت فعالیتهای مدیران توسط سهامداران بوجود می آید. در مقابل مسئله ی پیچیدگی سازمان و پراکندگی امر تصمیم گیری )که ما می توانیم سهمی هر چند کوچک در رفع مشکلات نمایندگی و هزینه های مرتبط با آن خواهیم داشت)، صاحبان شرکت با مسئله ی دشواری کنترل و نظارت بر اعمال نمایندگان خود روبرو هستند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





External audit quality
Ownership structure
Discretionary accruals
Cross effect

ثبت سفارش جدید