Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " مطالعه خصوصیات میکروسکوپی چوب دارای ذرات نانو که در مجاورت قارچ سفید پوسیده قرارگرفته است " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه خصوصیات میکروسکوپی چوب دارای ذرات نانو که در مجاورت قارچ سفید پوسیده قرارگرفته است
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Agriculture Science Developments
سال انتشار
2013
کد محصول
1008591
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
6
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

This research evaluated the microscopic features of Paulownia fortunei wood treated with nano particles of silver, copper, and zinc oxide followed by decay with the white rot fungus Trametes versicolor. Wood specimens were pressure impregnated with a 400 ppm aqueous suspension of nanoparticles. Specimens were the inoculated with the fungus and incubated for sixteen weeks in accordance with the EN113 standard. At the retention levels tested all three of the micronized metals were very effective in weight loss after 2 months and preventing decay by this fungus. In the untreated specimens, SEM observation visualized that fungus caused cavities in the cell wall and distinct physical changes. Changes were minor in samples impregnated with nanoparticles after exposed during Exposed to White-Rot fungus

چکیده

این تحقیق خصوصیات میکروسکوپی چوب paulownia fortunel که با ذرات نانو نقره، مس و اکسید روی ترکیب شده و سپس با قارچ سفید پوسیده به رنگ های مختلف تخریب شده است را ارزیابی می کند. نمونه های چوب تحت فشار با نمونه های چوب تحت فشار با 400ppm محلول آبی ذرات نانو ترکیب شده است. نمونه ها با قارچ ترکیب شده و برای 16 هفته طبق استاند ارد EN113 نگهداری شده است. در همه زمان های نگه داری، سه فلز به ذرات خیلی ریز شکسته شده و پس از دو ماه کاهش وزن، این نمونه خیلی موثر بوده و از تخریب بخاطر وجود قارچ جلوگیری شده است. در نمونه هایی که تحت عملیات فوق قرار نگرفته اند، مشاهدات SEM نشان داده است که قارچ حفره هایی در دیواره سلول پدید آورده و تغییرات فیزیکی متمایزی را موجب شده است. تغییرات در نمونه های دارای ذرات نانو که در مجاورت قارچ سفید پوسیده قرارگرفته اند جزئی بوده است.

1-مقدمه

موقعی که چوب در مجاورت رطوبت ، اکسیژن و دیگر عوامل زیست محیطی قرار گرفته که رشد میکروبی را تقویت می کند، فاسد می شود. فساد بیولوژیک یک فرایند خرابی شیمیایی و فیزیکی طبیعی در مواد گوناگون را نمایش می دهد که از رشد ارگانیسم های خیلی متفاوت ناشی شده اند. آنها معمولا ژن فاسد شده بیولوژیک نامیده شده اما این توانایی را دارند که از سلولهای فاسد در لایه ها تغذیه کرده، رشد خود را دامه داده و تکثیر شوند. خصوصیات رشد میکروارگانیسم موجود در چوب و نوع سیستم تخریب، الگوهای متفاوت تخریب را بوجود می آورد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده نانوفناوری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





SEM
nanosilver
nanocopper
nanozinc oxide
Trametes versicolor
percentage weight loss

ثبت سفارش جدید