Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " روش های ارزیابی برای مدل های موضوعی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش های ارزیابی برای مدل های موضوعی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
ICML '09 Proceedings of the 26th Annual International Conference on Machine Learning
سال انتشار
2009
کد محصول
1009107
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

A natural evaluation metric for statistical topic models is the probability of held-out documents given a trained model. While exact computation of this probability is in- tractable, several estimators for this prob- ability have been used in the topic model- ing literature, including the harmonic mean method and empirical likelihood method. In this paper, we demonstrate experimentally that commonly-used methods are unlikely to accurately estimate the probability of held- out documents, and propose two alternative methods that are both accurate and efficient

چکیده

احتمالِ اسناد آموزشی و اسناد تست (Held-out documents) در یک مدل آموزش دیده را می ­توان یکی از معیارهای طبیعی برای ارزیابی مدل های موضوعیِ آماری دانست. با توجه به اینکه محاسبه ی دقیق این احتمال امر آسانی نیست، در ادبیات مدل سازی موضوعی، از چندین برآوردگر برای محاسبه ی این احتمال استفاده می­ گردد؛ از جمله ی این برآوردگرها می توان به روش میانگین هارمونیک (میانگین توافقی) و روش احتمال تجربی اشاره کرد. در این مقاله، با انجام آزمایش هایی به اثبات عدم توانایی روش های معمول در تخمین صحیح احتمال این گونه اسناد پرداخته ایم و دو روش جایگزینِ کارآمد و صحیح را بجای آنها پیشنهادی داده ایم.

1-مقدمه

مدل سازی موضوعی آماری را می توان ابزاری مفید برای تحلیل کلکسیونی بزرگ از متون غیر ساخت یافته در نظر گرفت. مطالعات و تحقیقات زیادی به معرفی و توسعه ی مدل های پیشرفته ی موضوعی و کاربرد این مدل ها پرداخته اند؛ گرچه تا به امروز هیچ مقاله ای به طور خاص به بررسی مسئله ی ارزیابی مدل های موضوعی نپرداخته است. ارزیابی را باید یک مسئله ی مهم قلمداد کرد: ماهیت نظارت نشده ی مدل های موضوعی باعث شده که انتخاب مدل به امری مشکل مبدل گردد...



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Topic Models
Evaluation methods
natural evaluation metric

ثبت سفارش جدید