Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " ساخت کابل ها و نوارهای ابررسانا از جنس FeTe0.5Se0.2 بر اساس پروسه تبدیل شیمیایی PIT " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ساخت کابل ها و نوارهای ابررسانا از جنس FeTe0.5Se0.2 بر اساس پروسه تبدیل شیمیایی PIT
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Transactions on Applied Superconductivity
سال انتشار
2014
کد محصول
1009603
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

We have fabricated single core superconducting FeTe0.5Se0.5 wires and tapes using a process based on a chemical transformation from hexagonal Fe(Te0.5Se0.5)1+d(nonsuperconducting) to tetragonal FeTe0.5Se0.5 (superconducting) via an optimal supply of Fe from the Fe sheath by annealing. This process enhanced a packing density of wire core inside the sheath, owing to an expansion of the lattice volume via a chemical transformation from high-density hexagonal Fe(Te0.5Se0.5)1+d to low-density tetragonal FeTe0.5Se0.5. An obvious correlation between annealing temperature (Ta) and phase transformation was observed. Transformation of wire core from hexagonal to tetragonal was observed above 500°C. Finally, the hexagonal phase completely transformed into the tetragonal phase by annealing at 700°C. The obtained superconducting wire showed superconductivity below ~13 K. The magnetic Jc value of 1.9 ×103 A/cm2 at 4.2 K was obtained for the sample annealed at 500°C

چکیده

ما در این مقاله کابل ها و نوارهای ابررسانای تک‌ هسته ای از جنس FeTe0.5Se0.2 را با استفاده پروسه ای مبتنی بر تبدیل شیمیایی از Fe(Te0.5Se0.5)1.4 شش‌وجهی (غیر ابررسانا) به FeTe0.5Se0.5 چهاروجهی (ابررسانا) با تزریق مناسب Fe از غلافی از جنس Fe با کمک گداخت، ساخته ایم. این پروسه باعث افزایش چگالی پوششی هسته کابل درون غلاف شده و نیز در کنار آن سبب افزایش حجم شبکه مشبک از طریق تبدیل شیمیایی Fe(Te0.5Se0.5)1+d با شش وجه و چگالی بالا به FeTe0.5Se0.5 با چهار وجه با چگالی پایین می شود. هماهنگی لازم بین دمای گداخت (Ta) و تبدیل فاز، ضروری است. تبدیل هسته کابل از حالت شش وجهی به چهاروجهی در دمای 500oC صورت می گیرد. در نهایت، فاز شش وجهی به صورت کامل به فاز چهار وجهی با گداخت 700oC تبدیل می شود. کابل ابررسانای حاصل ویژگی ابررسانایی بیش از 13 K را نشان می دهد. مقدار مغناطیسی Jc برابر  1.9 * 103 A/cm2در 4.2 K برای گداخت آزمایشی در دمای  500oC به دست می آید.

1-مقدمه

کشف ابررساناهای مبتنی بر Fe مطالعات بی شماری را پیرامون کاربردهای آن به عنوان فیلم ها و کابل های ابررسانای نازک که به واسطه دمای گذار بالا (Tc) و نیز میدان بحرانی (Hc2)  فوق بالا مطرح شده است، آغاز کرده است. در بین این مطالعات، سیستم 11 نظیر FeSe، FeTe1-xSex، و FeTe1-xSx یکی از این سیستم ها است که به خاطر ترکیب دودویی ساده ای دارد و نیز Hc2 ی بالایش، و نیز ناهمسانگردی کمش، از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین، سیستم 11 یک گزینه خوب است که می تواند در کاربردهای ابررسانا مورد استفاده قرار گیرد. در حالت خاص، FeTe1-xSex دارای بیشترین Tc (15 K) در بین تمامی مواد سیستم 11 می باشد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Chemical transformation
FeTe0.5Se0.5
superconducting wire

ثبت سفارش جدید