Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " یک سیستم مبتنی بر شبکه ی حسگر بی سیم، برای پایش و نظارت بر سلامتی سازه های هواپیما " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک سیستم مبتنی بر شبکه ی حسگر بی سیم، برای پایش و نظارت بر سلامتی سازه های هواپیما
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Proceedings of the 17th International Conference on Automation & Computing
سال انتشار
2011
کد محصول
1010226
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
863 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Structural Health Monitoring (SHM) is a mechanism that is used to determine the origin of any damage in a particular structure and to evaluate the health of civil structures and buildings. In traditional SHM systems, usually, sensors are embedded into a structure and any information sensed from the vibrations of the structure is sent via wires to a central data repository. Such systems suffer from drawbacks like expensive installation and maintenance, unreliable communication in wires etc. Wires in modern SHM systems are being replaced by Wireless Sensor Networks (WSN) that alleviate many disadvantages in traditional wired SHM systems. In this paper, a WSN based SHM system is designed for an airplane with sensors placed at certain optimum locations inside it. The WSN based SHM model for airplane is tested for its performance using OPNET and it is found that the proposed model functions efficiently in a simulated environment

چکیده

پایش سلامت سازه (SHM) را می توان مکانیسمی دانست که از آن برای تعیین ریشه‌ و علت آسیب ها در یک سازه و ساختار خاص و همچنین ارزیابی سلامت سازه ها و ساختمان های مدنی استفاده می شود. به طور معمول در سیستم های SHM متعارف، حسگرها در داخل یک سازه  ادغام شده و هر اطلاعاتی که از ارتعاشات ساختار حس می شود، از طریق سیم ها به یک انبار داده ای مرکزی ارسال می شوند. چنین سیستم هایی با معایبی مانند راه اندازی و نگهداری هزینه بر، ارتباطات ناپایدار در سیم و غیره برخوردار می باشند. شبکه های حسگر بی سیم، جایگزین سیم های موجود در سیستم های SHM مدرن گردیده اند، به گونه ای که با بکار گیری آنها می توان بسیاری از معایب سیستم های SHM سیمی را حذف نمود. در این مقاله، یک سیستم SHM مبتنی بر شبکه حسگر بی سیم را برای یک هواپیما طراحی کرده ایم؛ این هواپیما مجهز به حسگرهایی بوده که در محل های بهینه مرکزی در داخل آن تعبیه شده اند. از ابزار OPNET برای ارزیابی مدل SHM مبتنی بر شبکه حسگر بی سیم برای هواپیما استفاده کردیم و یافتیم که توابع مدل پیشنهادی از عملکردی کارآمد در یک محیط شبیه سازی شده برخوردار می باشد.

1-مقدمه

همه موجودیت های سازه ای، در معرض کاهش طول عمر، از هم پاشیدگی و فرسایش و پارگی قرار می گیرند که دلیل آن را می توان ناشی از حوادث طبیعی و یا حوادث فاجعه انگیز دانست [1]. پایش سلامت سازه (SHM) را می توان تکنیکی دانست که از آن برای تحلیل و ارزیابی ثبات و سلامت ساختار استفاده می شود؛ طول عمر این سازه ها را می توان بر مبنای وضعیت فعلی آنها محاسبه کرد [2]. از تکنیک های SHM در پل ها [3]، هواپیماها [4]، قطارها، ساختمان های بیمارستانی [5] و غیره استفاده شده و حسگرها را نیز می توان مؤلفه هایی اصلی دانست که یک سیستم SHM را تشکیل می دهند. به نقل از [6]، سیستم های SHM متعارف را با واحدهای جمع آوری داده ای آزمایشگاهی که در آن، هر حسگر متصل به یک واحد مرکزی (از طریق کابل کواکسیال) می باشد، مقایسه می کنند...



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Wireless Sensor Networks
Structural Health Monitoring
Airplane

ثبت سفارش جدید