Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " طراحی کنترل کنندة منطقی مبتنی بر STATCOM فازی برای سیستم IEEE9 Bus " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طراحی کنترل کنندة منطقی مبتنی بر STATCOM فازی برای سیستم IEEE9 Bus
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Advances in Engineering and Technology
سال انتشار
2015
کد محصول
1010847
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
457 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

In this paper, a fuzzy logic controller is designed for static synchronous compensator (STATCOM) to enhance interconnected power system stability. The power frequency model for STATCOM with conventional PI (Proportional Integral) controller is presented first. Fuzzy logic controller in then designed for main controller of the STATCOM. The main controller is used for regulating the AC bus voltage. The Static Synchronous Compensator (STATCOM) is performing a significant role in reactive power compensation and transient stability enhancement in modern power systems. This paper investigates the application of a rule based fuzzy logic control technique for controlling a STATCOM at steady and transient condition. This study demonstrates that fuzzy logic based STATCOM considerably improves the transient stability of power system during occurrence of fault. The control strategy is evaluated by simulation programs and the comparison indicates the fuzzy logic based STATCOM gives improved performance compared with PI STATCOM controller based technique

چکیده

در این مقاله، یک کنترل کننده منطق فازی برای جبرانساز استاتیک سنکرون (STATCOM) طراحی شده تا پایداری سیستم قدرت بهم پیوسته را افزایش دهد. نخست، مدل فرکانس قدرت برای STATCOM بواسطه کنترل کنندة متداول PI (تناسبی انتگرالی) ارائه شد. سپس، کنترل کننده فازی برای کنترل کننده اصلی STATCOM طراحی شد. از کنترل کننده اصلی برای تنظیم ولتاژ باس AC استفاده می شود. جبرانساز استاتیک سنکرون (STATCOM) نقش مهمی در جبران قدرت واکنش پذیری و افزایش پایداری گذرا در سیستم های قدرت مدرن ایفا می نماید. این مقاله به بررسی استفاده از روش کنترل منطق فازی برای کنترل STATCOM در شرایط پایدار و گذرا می پردازد. این مطالعه نشان می دهد که منطق فازی مبتنی بر STATCOM، در طول وقوع خطا پایداری گذرای سیستم قدرت را بطور قابل توجهی بهبود می بخشد. استراتژی کنترل بواسطه برنامه های شبیه سازی ارزیابی شده اند و این مقایسه نشان می دهد که عملکرد منطق فازی مبتنی بر STATCOM در مقایسه با روش های مبتنی بر کنترل کننده PI STATCOM بهبود یافته است.

1-مقدمه

در سال های اخیر، کاربرد دستگاه های مختلف FACTS (UPFC، STATCOM، TCSC، SVC و غیره) در سیستم های قدرت موجود از نظر بهبود انعطاف پذیری، کنترل و افزایش پایداری سیستم مورد بررسی قرار گرفته اند. جبران توان راکتیو از مسائل مهم در سیستم های دارای توان الکتریکی می باشد و STATCOM نقش مهمی در کنترل جریان توان راکتیو در شبکه قدرت و از این رو در نوسانات ولتاژ سیستم و زاویه پایداری دارد. یکی از مهم ترین مزایای STATCOM، رفتار آن در طول فروپاشی ولتاژ در باسی می باشد که در آن واقع است، زیرا بدون اینکه تحت تاثیر تغییر ولتاژ قرار گیرد، تقریباً یک توان راکتیو ثابت را عرضه می نماید [1]. به طور معمول STATCOM شامل یک اینوتر منبع ولتاژ شنت می باشد که از میان یک ترانسفورماتور اتصال یافته و از میان باس بار که در آن ولتاژ تنظیم شده عبور می نماید [1]. کنترل اجزای اکتیو و راکتیو جریان STATCOM به طور معمول از طریق یک کنترل کننده PI به دست می آید. با این حال، این کنترل کننده ها برای ارائه یک کنترل قوی و افزایش پایداری گذرا در شرایط عملکردی متفاوت در سیستم قدرت، دارای کاستی هایی می باشند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید