Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " بهبود بازده توان عملیاتی در شبکه های بی سیم موردی (اد هاک)، با استفاده از روش رادیو شناختی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهبود بازده توان عملیاتی در شبکه های بی سیم موردی (اد هاک)، با استفاده از روش رادیو شناختی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE, Devices and Communications (ICDeCom)
سال انتشار
2011
کد محصول
1010904
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
932 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 
Abstract
 

The goal of the paper is to enhance the throughput efficiency of wireless adhoc networks. An adhoc network is a collection of wireless mobile hosts forming a temporary network without the aid of any established infrastructure or centralized administration. Each node is considered to be alike here. It is needed to introduce some intelligence to the adhoc networks in order to improve their throughput efficiency. The concept of Cognitive Radio (CR) has been employed to achieve this. CR enabled devices are 'clever' and can listen to the surrounding wireless environment and can select appropriate frequency band, modulation scheme or specific power level as per the requirement. In this way an ability of self decision making can be incorporated in the wireless adhoc networks. Our work presented in this paper shows an initial direction towards the future research possibilities for the implementation of the CR for self aware and self organized adhoc wireless network

چکیده

 در این مقاله هدف این بوده که توان عملیاتی در شبکه های اد هاک بی سیم را مورد بهبودی قرار دهیم. یک شبکه ی اد هاک را میتوان مجموعه ای از هاست های سیال بی سیمی دانست که یک شبکه ی موقت را بدون  هیچ زیر ساختار یا مدیریت متمرکزی تشکیل میدهند. هر گره  در این شبکه  از نظر عملکرد به  صورت مشابه در نظر گرفته میشود. از این رو نیاز است تا ابتکاراتی را در شبکه های اد هاک  به خرج داده تا بتوان توان عملیاتی آنرا بهبود داد. مفهوم رادیو شناختی (CR) را میتوان به منظور رسیدن به این هدف بکارگرفت. CR به دستگاه ها اجازه داده تا عملکردی هوشمندانه داشته و بتوانند به محیط بی سیم اطراف خود گوش فرا داده و یک باند فرکانس مناسب،  شمای مدولاسیون و یا سطح انرژی مناسبی را به ازای هر نیازمندی انتخاب کنند. از این رو در این شبکه ها میتوان بر اساس نیاز مندی اقدام به تصمیم گیری نمود. فعالیتی که در این مقاله ارائه داده ایم کمکی  به سمت پژوهش های آینده  در جهت پیاده سازی CR برای شبکه های بی سیم خود سازمان یافته و خود آگاه  خواهد کرد.

-1مقدمه

 امروزه، استفاده از دستگاه های پرتابلی مانند لپ تاپ ها، تلفن های موبایل ، PDA (دستیار دیجیتال شخصی) و MP3 پلیر ها  در سطح زیادی وارد حریم خصوصی و حرفه ای افراد شده است. بسیاری از این دستگاه ها به صورت مجزا برای اهداف خاصی بکار گرفته میشوند. کاربرد این دستگاه ها این نیست که به صورت مستقیم  بتوان با آنها تعامل داشت.اگرچه در صورتی که این دستگاه ها به منظور تعامل با هم ایجاد شده باشند، تأثیر زیادی بر روی زندگی روز مره ی ما خواهند داشت. برای مثال، افرادی که در یک ملاقات حضور دارد میتوانند مستندات و ارائه های خود را به اشتراک گذاشته و کارت های تجاری نیز به صورت خودکار راهی را برای ثبت اطلاعات خود  بر روی یک لپ تاپ  پیدا کرده و  میتوان تعداد پروسه های ثبتی که بر روی یک تلفن موبایل صورت گرفته است  را مشخص  نمود، زیرا زمانی که افراد مسافر از یک مترو خارج میشوند، لپ تاپ آنها هنوز اتصال آنلاین را حفظ کرده و در صورتی که  امکان حفظ اتصال وجود نداشته باشد،  میتوان ایمیل های ورودی را به PDA آنها تحویل داد. در نهایت، زمانی که این افراد وارد دفتر کاری شان میشوند، همه ی ارتباطات را میتوان به صورت خودکار بر روی شبکه ی بی سیم شرکتی منعطف نمود. [1] شبکه های اد هاک به صورت پویا ایجاد شده و به وسیله ی گره های خاصی که شبکه را تشکیل میدهند نگهداری میشوند…


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Throughput
OFDM
Cognitive radio
Receivers
Ad hoc networks

ثبت سفارش جدید