Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تجزیه و تحلیل مقیاس پذیری تقویت کننده ها و لیزرهای فیبری با پراش محدود برای توان متوسط بالا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تجزیه و تحلیل مقیاس پذیری تقویت کننده ها و لیزرهای فیبری با پراش محدود برای توان متوسط بالا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
OSA Publishing, Optics Express
سال انتشار
2008
کد محصول
1011290
تعداد صفحات انگليسی
27
تعداد صفحات فارسی
44
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

We analyze the scalability of diffraction-limited fiber lasers considering thermal, non-linear, damage and pump coupling limits as well as fiber mode field diameter (MFD) restrictions. We derive new general relationships based upon practical considerations. Our analysis shows that if the fiber’s MFD could be increased arbitrarily, 36 kW of power could be obtained with diffraction-limited quality from a fiber laser or amplifier. This power limit is determined by thermal and non-linear limits that combine to prevent further power scaling, irrespective of increases in mode size. However, limits to the scaling of the MFD may restrict fiber lasers to lower output powers

چکیده

در این مقاله مقیاس ­پذیری لیزرهای فیبری با پراش محدود را با در نظر گرفتن حدهای گرمایی، غیرخطی بودن، آسیب و جفت شدگی پمپ، و همچنین محدودیت­ های قطر میدان مد فیبر (MFD) تجزیه و تحلیل می ­نماییم. همچنین روابط کلی جدیدی را بر مبنای ملاحظات عملی نتیجه‌گیری می­ کنیم. تحلیل ما نشان می­دهد که اگر قطر میدان مد فیبر بتواند به­ صورت دلخواه افزایش یابد، توان 36 کیلوواتی را می­توان با پراش محدود از یک تقویت‌کننده یا لیزر فیبری به­ دست آورد. این حد توان توسط حدهای گرمایی و غیر خطی تعیین شده است که برای جلوگیری از تغییر بیشتر توان (به معنی افزایش توان خروجی بدون تغییر هندسه و شکل)، صرف نظر از افزایش­­ها در اندازه­ مد با هم ترکیب می­شوند. به هر حال، حدهای تغییر مقیاس MFD، ممکن است لیزرهای فیبری را به داشتن توان­ های خروجی کمتر محدود نماید.

-1مقدمه

لیزرهای دارای توان متوسط بالا به پردازش مواد و سیستم­ های دفاعی نیازمندند. کاربردهای علمی مثل ستاره‌های راهنمای مبتنی بر لیزر برای ستاره­ شناسی، آشکارسازی موج گرانشی، شتاب­دهنده­ ی ذره ­ی لیزری و حسگر بادی از راه دورِ همدوس، می­ توانند از لیزرهای با توان متوسط بالا استفاده نمایند. برای برخی از این کاربردها، نور باید تک فرکانس بوده و یک حالت قطبش پایدار داشته باشد. به دلیل قابلیت توان متوسط بالا، همراه با بازدهی، فشردگی، و قابلیت اطمینان بالا، توجه فراوانی به تقویت­ کننده ­ها و لیزرهای فیبری معطوف شده است [1]. در طول دهه­ ی 1970، اتلاف در فیبر سیلیکا به­ طور قابل‌توجهی کاهش یافت. در دهه­ ی 1980، تقویت‌کننده­ های فیبری آلاییده به اربیوم (EDFA’s) در طول­ موج 5/1 میکرومتر، شبکه­ های اپتیکی پهن باند و دوربردِ مبتنی بر تسهیم­ سازی بر اساس تقسیم طول موج را ممکن ساختند. اخیراً توسعه­ ی این مواد و پیشرفت در زمینه­ی ساخت، تقو یت ­کننده ­ها و لیزرهای فیبری آلاییده به ایتربیم در طول موج 1 میکرومتر، پیشرفت شگرفی را حاصل کرده و به سطح توان متوسط چند کیلوواتی با کیفیت پرتو دارای پراش محدود رسیده­ اند… 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



diffraction-limited fiber lasers

ثبت سفارش جدید