Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
913,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " تاثیر نسبت های سودآوری و اندازه شرکت بر سوددهی و ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر نسبت های سودآوری و اندازه شرکت بر سوددهی و ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Folia Oeconomica Stetinensia
سال انتشار
2015
کد محصول
1011698
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
477 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

روی 15 شرکت غذایی پذیرفته شده در بورس سهام Warsaw مطالعه ای انجام شد. سوددهی شرکت ها برحسب مواردزیر اندازه گیری گردید: بازده دارایی ها (ROA)، بازده حقوق سهام (ROE)، و بازده فروش (ROS). ریسک سرمایه گذاری با انحراف و نیمه انحراف معیار اندازه گیری گردید. هدف اصلی مطالعه، بررسی این مسئله بود که آیا سطح متوسط و تغییرپذیری نشانگرهای منتخب سوددهی در سطح متوسط و تغییر پذیری بازده در بازار سرمایه منعکس می شد یا خیر. هدف دیگر، بررسی اثرات اندازه شرکت برسوددهی و ریسک سرمایه گذاری در سهام و همچنین ارزش متوسط و فراریت نسبت های سوددهی بود. در این راستا همبستگی مثبت بین ارزش متوسط نسبت های سوددهی (ROA و ROS) و نرخ متوسط بازده در بازار سرمایه شناسایی گردید. به همین نحو، شرکت هایی با فراریت و نیمه فراریت بالاتر نسبت های سوددهی بر حسب نوسانات بزرگتر در نرخ بازده در بازار سهام مشخص شدند. مطالعات انجام شده نشان داده است که بین اندازه شرکت با ریسک سرمایه گذاریهای بازار سهام و فراریت نسبت های سوددهی، همبستگی منفی وجود دارد.

1-مقدمه

سرمایه گذاران از ابزارهای تحلیل بنیادی، فنی و اوراق بهادار برای انتخاب گزینه های سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده می کنند. در تحلیل بنیادی فرض شده است که قیمت های سهام پیوند نزدیکی با جایگاه اقتصادی و مالی شرکت دارد. تحلیل اوراق بهادار، ریسک سرمایه گذاری در سهام شرکت های پذیرفته شده را مورد بررسی قرار می دهد. این ریسک عمدتاً با اندازه گیری تغییرپذیری یا نیمه تغییرپذیری سنجیده می شود. دراین رابطه روشهایی پیشنهاد شده است که عناصر تحلیل اوراق بهادار و تحلیل بنیادی را باهم ترکیب می کنند. در چنین روشهایی، یک مدل ریسک را با استفاده از معیارهای پراکندگی آماری یا رویکرد مدل شاخص شارپ یا اطلاعات بنیادی به شکل نسبت های مالی، پوشش می دهد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید