Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " حسابداري مديريت استراتژيك و تصميم‌گيري: نظرسنجي از بانك‌هاي نيجريه‌اي " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
حسابداري مديريت استراتژيك و تصميم‌گيري: نظرسنجي از بانك‌هاي نيجريه‌اي
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Future Business Journal
سال انتشار
2017
کد محصول
1011705
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
447 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چكيده

اين مقاله درصدد آن است كه به لحاظ تجربي به بررسي امكان عملي بودن اتخاذ حسابداري مديريت استراتژيك (SMA) در بانك‌هاي نيجريه، كه كشوري در حال توسعه است، بپردازد. همچنين به بررسي ميزان عمل و سهم حسابداري مديريت استراتژيك در تصميم‌گيري استراتژيك نيز مي‌پردازد. داده‌هاي نظرسنجي از 71 مدير بانك در ميان 20 بانك ثبت شده در نيجريه بدست آمده است. تكنيك برآورد رگرسيون نمونه و آزمون مربع چي پيرسون براي آناليز داده‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. نتايج نشان مي‌دهند كه حسابداري مديريت استراتژيك به لحاظ ويژگي‌ها و جهت‌گيري آن به سمت شيوه حسابداري مديريت، متمايز است. اين مطالعه نشان داد كه بانك‌ها در نيجريه، حسابداري مديريت استراتژيك را نه به عنوان يك مفهوم، بلكه به عنوان يك اصل عملياتي بكار مي‌گيرند، و حسابداري مديريت استراتژيك به‌طور معني‌داري به تصميم‌گيري استراتژيك در حوزه مزيت رقابتي و افزايش سهم بازار، كمك مي‌كند.اين مطالعه براي بانك‌هاي ديگر كشورهاي توسعه يافته ارزش دارد، بطوريكه از اين استدلال حمايت مي‌كند كه آنها مي‌توانند از اتخاذ حسابداري مديريت استراتژيك به عنوان بخشي از استراتژي‌هاي بانكداري بهره ببرند.

1-مقدمه

در طول دو دهه گذشته، ايدئولوژي حسابداري مديريت استراتژيك (SMA) در مطالعات مربوطه به صورت توسعه‌اي بدوي توسط Simmonds و Bromwich به عنوان افراد دانشگاهي برتر، مطرح شد. در طول اين دوره، حسابداري مديريت استراتژيك در ميان ديگر تكنيك‌هاي نوآورانه طراحي شده براي بازيابي ارتباط در حال كاهش شيوه‌هاي حسابداري مديريت، برتري پيدا كرد (AlMaryani و Sadik، 2012؛ Cinquini و Tenucci، 2007؛ Drury، 2002؛ Juras، 2014؛ Moores، 1992؛ Roslender و Hart، 2003؛ Roslender، 1995؛ Simmonds، 1981؛ Tillmann، 2003). در ابتدا، عبارت حسابداري مديريت استراتژيك توسط Simmonds در دهه 1980 براي شناسايي رويكردي خارجي براي شيوه حسابداري مديريت بكار برده شد (Roslender و Hart، 2010). در همين راستا، Bromwich (1990) حسابداري مديريت استراتژيك را به عنوان ادعاي ترتيب پيچيده‌تر و تخصصي‌تر شيوه‌هاي حسابداري مديريت توصيف كرد، كه Roslender و Hart (2003)، Cadez و Guilding (2007) و Juras (2014) اشاره مي‌كنند كه خروج مهمي از شيوه حسابداري مديريت سنتي به سمت تثبيت موقعيت استراتژيك و پويا است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Strategic management accounting
Decision making
Market share

ثبت سفارش جدید