Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " کنترل ولتاژ نیروگاه بادی متصل به شبکه با استفاده از ادوات جبران سازی و ذخیره سازی انرژی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کنترل ولتاژ نیروگاه بادی متصل به شبکه با استفاده از ادوات جبران سازی و ذخیره سازی انرژی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Conference on Energy, Power and Environment: Towards Sustainable Growth ICEPE
سال انتشار
2015
کد محصول
1011772
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
15 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Developments in wind turbine technology are facilitating the increase of power generation capacity from renewable energy resources. The utilization of the squirrel-cage induction generator for wind power generation has some advantages over that of conventional synchronous generators. In this paper an induction generator model driven by wind turbine and connected to the grid is simulated in SIMULINK / MATLAB. The simulation results confirm that the performance of the grid connected wind plant improves with the use of energy storage device i.e. (capacitor bank) & FACTS device i.e. (Static Var Compensator). However, better results are obtained by use of SVC

 چکیده

توسعه فناوری توربین بادی افزایش ظرفیت تولید توان از منابع انرژی تجدیدپذیر را تسهیل می کند. استفاده از ژنراتور القایی قفس سنجابی برای تولید توان بادی نسبت به ژنراتورهای سنکرون متداول مزایایی دارد. در این مقاله٬ یک مدل ژنراتور القایی که با توربین بادی راه اندازی می شود و به شبکه متصل است در MATLAB/SIMULINK شبیه سازی شده است. نتایج شبیه سازی موید این هستند که عملکرد شبکه متصل به نیروگاه بادی با استفاده از ادوات ذخیره سازی انرژی (بانک های خازنی)و جبران سازی (جبران ساز توان استاتیک) بهبود می یابد. با این حال٬ با استفاده ازSVC نتایج بهتری به دست می آید.

1-مقدمه

جلوی نفوذ بالای انرژی بادی در شبکه های موجود بنابه دلایل متعدد از جمله هزینه های نگه داری بالای سیستم گرفته شده است [۱]. این مشکل تا حدی با استفاده از ژنراتور القایی قفس سنجابی (SCIG) تخفیف یافته است. استفاده از SCIG در تولید انرژی بادی به صورت عامی به عنوان یک گزینه ساده و ارزان مقبولیت یافته است٬ چرا که قابل اطمینان است و به نگهداری کمی نیاز دارد که به خاطر روتور بدون جاروبک آن است. لذا٬ نسبت به سایر ژنراتورها مزایای بسیاری از نظر هزینه دارد [۲]. در مزارع بادی٬‌خطا روی خط انتقال می تواند منجر به اضافه سرعت ژنراتور بادی شود و باعث ناپایداری ولتاژ شبکه شود [۳].

زمانی که خطا رخ می دهد٬ ولتاژ ترمینال IG افت می کند. بنابراین٬ گشتاور الکتریکی ناگهان به صفر کاهش می یابد که به خاطر ولتاژ ترمینال IG و سرعت روتور شروع به افزایش می کند. بعد از پاکسازی خطا٬ مصرف توان راکتیو افزایش می یابد و منجر به کاهش ولتاژ IG می شود. برای حداقل کردن مبادله توان راکتیو بین شبکه و ژنراتور بادی می توان توان راکتیو را به صورت دینامیکی جبران سازی کرد [۴]. بانک خازنی و SVC را می توان برای جبران سازی توان راکتیو سیستم های توان به منظور تامین ولتاژ و بهبود پایداری استفاده نمود [۵][۶]. اثر بانک خازنی و SVC در بهبود عملکرد پایداری ژنراتور القایی توربین بادی در این مقاله تحلیل شده است... 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید