Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " عوارض گوارشی ناشی از بلورهای سولامر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عوارض گوارشی ناشی از بلورهای سولامر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Clinical Kidney Journal
سال انتشار
2017
کد محصول
1011782
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

سابقه و هدف : سولامر نوعی شکم­بند (بانداژ) فسفات است که برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی (CKD) استفاده می­شود. سولامر، همانند سایر شکم­بندهای رزین، می­تواند باعث تبلورِ منجر به شکل گیری سنگ یا توده­هایی در بافت­هایی از بدن ­شود. بلورهای سِوِلامر (SC) با آسیب­های غشاءِ مخاطی روده و معده (GI) در ارتباطند.

روش­ها : ما سه مورد جدید را در مورد آسیب­های GI به دلیل SC شرح داده و موارد گزارش شده­ی قبلی را نیز بررسی می­کنیم.

نتایج : ما 16 مورد گزارش شده از ضایعات GI ناشی از SC را یافتیم. میانگین سن بیماران 61 سال (محدوده­ی بین 5/51 تا 75/71) بوده که %5/62 درصدشان زن و 10 نفرشان دیابتی بودند. در 13 مورد، SC در داخل غشاءِ مخاطی GI یافت می­شد. 6 بیمار سابقه­ی جراحی­های سنگینِ شکمی را داشتند. خون ریزیِ GI، شایع­ترین علامت بالینی است (n=7) که از این میان 3 بیمار به مداخلات جراحی شکم نیاز دارند. گرچه ضایعات ناشی از SC در تمام بخش­های GI قابل مشاهده است اما روده تنها در %81 موارد درگیر می­شود. معاینه­ی آندوسکوپی اروزیون (خوردگی،زخم) و زخم­ها (n=7) و پولیپ­های شبه التهابی را (n=5) نشان می­دهد. هیچ ارتباطی بین دوزهای سولامر و شدت ضایعات GI وجود ندارد. با این حال، در مقایسه با بیماران غیر دیابتی، به نظر می­رسد بیماران دیابتی ضایعات GI شان با دوزهای پایینِ سولامر نیز وخیم­تر می­شود .

نتیجه گیری : ضایعات GI ناشی از SC باید در بیماران CKD که علائم GI از خود نشان می­دهند ( مخصوصاً خون ریزی کمِ GI )، لحاظ شود. به نظر می­رسد بیماران دیابتی بیشتر مستعد ابتلا به ضایعات GI ناشی از SC هستند. اگر بیمار سابقه­ی جراحیِ شکم یا یبوست مزمن را داشته باشد، به دلیل ریسک بالای عوارض GI، باید از درمان سولامر اجتناب کرد.

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





chronic kidney disease
crystals
gastrointestinal lesions
hyperphosphataemia

ثبت سفارش جدید