Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " لجستیک معکوس: مرور و چالش های مدیریت زنجیره تامین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
لجستیک معکوس: مرور و چالش های مدیریت زنجیره تامین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Engineering Business Management
سال انتشار
2014
کد محصول
1011837
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
276 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract 

This paper is aimed at introducing the concept of reverse logistics (RL) and its implications for supply chain management (SCM). RL is a research area focused on the management of the recovery of products once they are no longer desired (end-of-use products, EoU) or can no longer be used (end-of-life products) by the consumers, in order to obtain an economic value from the recovered products. This way, RL has become a matter of strategic importance, an element that companies are considering in their decision-making processes related to the design and development of their supply chains. In addition, a description of the implications of RL for SCM will be discussed and, finally, an analysis of some of the opportunities and challenges that RL implies for SCM will be presented

 چکیده

هدف این مقاله عبارت است از معرفی مفهوم لجستیک معکوس (RL) و دلالت­های آن برای مدیریت زنجیره تامین (SCM). RL یک حوزه تحقیقاتی است که بر مدیریت بازیابی محصولات پس از زمانی که آنها دیگر مطلوب نیستند (محصولات مستهلک، EoU) یا دیگر نمی­توان از آنها استفاده کرد (محصولات فرسوده)، تمرکز میکند تا یک ارزش اقتصادی از محصولات بازیابی شده بدست آید. بدین ترتیب، RL از یک اهمیت استراتژیک برخوردار، و به مولفه­ ای تبدیل شد که شرکت­ها آن را در فرایندهای تصمیم گیری در ارتباط با طراحی و توسعه زنجیره ­های تامین خود، در نظر می­گیرند. بعلاوه، توصیفی از دلالت­ های RL برای SCM ارائه خواهد شد و، نهایتا، یک تحلیل روی برخی فرصت­ها و چالش­های RL برای SCM، صورت خواهد گرفت.

-1مقدمه

لجستیک معکوس (RL)، بعنوان یک موضوع تحقیقاتی نه تنها توجه شرکت­ها و متخصصان، بلکه همچنین توجه دانشگاهیان را به خود معطوف کرده است، که در طول 15-20 سال گذشته در حال بررسی این مسئله بوده­اند. این علاقه در حال رشد به RL در جامعه کسب و کار با یک افزایش در سطح فعالیت­های مرتبط در بخش­های پیشگام همچون حمل و نقل، لوازم الکترونیکی مصرف کننده، منسوجات، و اخبار و رسانه­ ها نشان داده می­شود. در حوزه دانشگاهی، اکثر تحقیقات صورت گرفته تا به امروز، بجای مسائل استراتژیک، بر ابعاد تاکتیکی و عملیاتی، تمرکز کرده­ اند… 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید