Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " تأثیر عوامل هواشناسی بر پیدایش زایمان زودرس و پارگی زودرس کیسه ی آب (غشا) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر عوامل هواشناسی بر پیدایش زایمان زودرس و پارگی زودرس کیسه ی آب (غشا)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Perinatology
سال انتشار
2008
کد محصول
1011872
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
521 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

هدف: ارزیابی تغییرات حالت جوی بر وقوع زایمان زودرس (PTD) و پارگی زودرس کیسه­ ی آب (PPROM).

طرح مطالعه: در این مقاله سوابق بیمارستانی مربوط به PTD و یا PPROM در طول سال 1999 بررسی شده است. وضعیت فعلی هواشناسی با مجموعه ­ای از پارامترها و تغییرات روزانه و فصلی آن­ها توصیف شده است. از تحلیل چند متغیری، رویکرد سری­ های زمانی و رگرسیون پواسون استفاده شد.

نتیجه: وقوع PTD  به رطوبت و دمای بیشینه وابسته است (p<0.01) و پیدایش آن قبل از تغییرات شدید آن­ها در 3 روز اتفاق می‌افتد (p<0.01). PPROM با سه وضعیت تغییرات آب و هوایی یعنی: ورود امواج گرمایی بیابان (p=0.093)، بادهای شدید و تفاوت کلی رطوبت و دمای روزانه (همگی باp<0.05)، تحت تاثیر قرار گرفتند.

نتیجه­ گیری: نرخ ­های PTD و PPROM تحت تأثیر گروهی از متغیرهای هواشناسی که هرکدام به یکی از سه اختلال فوق اختصاص دارند، قرار می‌گیرند. متخصصان زایمان باید از تأثیر هوای ناپایدار بر نرخ­ های PTD و PPROM، به ­ویژه در بهار و پاییز، آگاه باشند.

1-مقدمه

مردم را می­ توان با توجه به واکنش آن­ها به تغییرات آب و هوایی کوتاه مدت، به دو گروه اصلی تقسیم نمود. شخص سالمی که معمولاً با عنوان "مقاوم در برابر آب و هوا" نام برده می‌شود، مکانیسم­ های گوناگونی دارد که از او در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می­کند. از سوی دیگر، تقریباً یک سومِ جمعیت، مردمِ "حساس به آب و هوا" هستند. این افراد که اغلب زنان هستند (50 تا 80 درصد)، در مقابل تغییرات آب و هوایی دچار افزایش وقوع تعارضات و ناسازگاری­های احساسی، اختلالات سلامتی مختلف، و حتی بیماری­ های مزمن می‌گردند... 

از طریق لینک زیر می توانید مقاله انگلیسی را به صورت رایگان دانلود فرمایید و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده نمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



meteorological parameters
preterm delivery
preterm premature rupture of membrane

ثبت سفارش جدید