Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " پروتکل مسیریابی آگاه از اعتماد و موقعیت برای شبکه های حسگری بی سیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پروتکل مسیریابی آگاه از اعتماد و موقعیت برای شبکه های حسگری بی سیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IETE Journal of Research
سال انتشار
2016
کد محصول
1011894
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله پروتکل مسیریابی آگاه از اعتماد و موقعیت (TLAR) برای مسیریابی مشارکتی آگاه از موقعیت در شبکه ­های حسگری بی­سیم مطرح شده است. هدف پروتکل TLAR ارائه یک راه­کار مسیریابی قابل اعتماد و آگاه از موقعیت سبک برای شبکه ­های WSN محدود شده منبع می­ باشد. پروتکل TLAR شامل دو ماژول می­باشد: (1) ارزیابی قابلیت اعتماد و (2) مسیریابی. در ماژول ارزیابی قابلیت اعتماد، گره ­هایی که پروتکل TLAR را اجرا می ­کنند، مقادیر مربوط به اعتماد تثبیت شده (CTVها) گره ­های همسایه را با استفاده از مشاهده ­های مستقیم و غیر مستقیم محاسبه می­ کنند. برخلاف دیگر مدل­ های اعتماد، ماژول اعتماد مطرح شده حین محاسبه CTVها به طور پویا وزن مربوط به معیارهای اعتماد را تنظیم می ­کند. از طرفی دیگر، در ماژول مسیریابی، تصمیمات مربوط به مسیریابی توسط CTVها و اصول مسیریابی جغرافیایی پشتیبانی می­ شوند. کارایی پروتکل TLAR با استفاده از شبیه ساز شبکه ns-2 اعتبارسنجی شده است. نتایج شبیه سازی نشان می­ دهد که پروتکل TLAR جهت شناسایی و جداسازی گره ­های مخرب در فرآیند مسیریابی بسیار توانمند است.

-1مقدمه

شبکه­ های حسگری بی­سیم (WSNها) برای بسیاری از کاربردها از جمله نظارت محیطی، کاربردهای کنترل صنعتی، اینترنت اشیاء، شهرهای هوشمند، شبکه­ های هوشمند، ساختمان­ ها با انرژی کارآمد، محیط ­های جنگی و غیره مورد استفاده قرار گرفته­ اند. شبکه­ های WSN متشکل از دستگاه­ ها ( گره ها)ی حسگری و ارتباطی کوچک و با مصرف انرژی پایینی هستند که قادر به برپایی ارتباطات ادهاک می­ باشند. گره­ ها اطلاعات محیط را حس (دریافت) کرده و آنها را به واسطه تصمیمات مسیریابی محلی برای مقصد(گره جمع­ آوری و یا گره سینک) ارسال می­ کنند [1]. با این وجود بکار گیری WSNها در محیط ­های دور از دسترس و خصمانه می­تواند به خاطر عملکرد اشتباه گره، آسیب­ های امنیتی و قطعی در فرآیند مسیریابی را به همراه داشته باشد. ممکن است گره­ ها به علت وجود اشکال در سخت افزار در مسیریابی عملکرد اشتباهی داشته باشند و یا در معرض خطر دشمنان قرار بگیرند. عملکرد ناصحیح گره­ ها توسط حملات امنیتی موجب اختلال در فرآیند مسیریابی می­ شود. هنگامی که یک گره دارای سخت افزار معیوب باشد، همواره عملکرد معیوب یکسانی را نشان می­ دهد و یا به علت جدی بودن خرابی سخت افزار کاملا غیر قابل استفاده می­ باشد… 

از طریق لینک زیر می توانید مقاله انگلیسی را به صورت رایگان دانلود فرمایید و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده نمایید.



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Location-aware routing
Routing attacks
Security

ثبت سفارش جدید