Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " دیودهای نورافشان سفید با بازدهی بیشتر و پایداری حرارتی بهینه‌سازی شده با نانو ذرات کوانتومی نقاط سیلیکا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
دیودهای نورافشان سفید با بازدهی بیشتر و پایداری حرارتی بهینه‌سازی شده با نانو ذرات کوانتومی نقاط سیلیکا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE TRANSACTIONS ON ELECTRON DEVICES
سال انتشار
2018
کد محصول
1011977
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

دیودهای نورافشان سفید (WLED ها)ی متشکل از چیپ LED ی آبی، فسفر زرد، و نقاط کوانتومی قرمز (QDها) به عنوان گزینه‌های احتمالی برای منابع نور مصنوعی نسل بعدی در نظر گرفته می‌شوند که دارای بازدهی تابش نور بالا (LE) و نیز شاخص نمود رنگ (CRI) بالایی می‌باشند. اما، پایداری ضعیف QD های ترکیبی سیلیکونی و اثر جذب ثانوی نور بین ذرات ترکیب فسفر و QD ها به‌شدت استفاده از QDs-WLED ها را محدود می‌کند. بنابراین، در این مقاله، یک غشای سیلیکا روی سطح QD ها پوشیده شده است تا مشکل سازگاری بین QD ها و نیز ژل سیلیکون-فسفر حل گردد. در این صورت، ساختار بسته‌بندی QD های روی چیپ برای کاهش تلفات انرژی جذب ثانوی به کار رفته است. QD های پیشنهادی و نانو ذرات سیلیکا (QSN ها) قابلیت تابش فوق‌العاده و نیز پایداری بالایی را نسبت به QD های معمولی تحت دمای بالای (85oC) و نیز رطوبت نسبتاً بالا (85% RH) نشان می‌دهد. به ازای CRI>90 و R9>90، QSNs-WLED های پیشنهادی افزایش LE را به میزان 15.7% روی WLED های نوع مختلط سنتی نشان می‌دهد که دلیل این افزایش، کاهش تلفات جذب ثانوی می‌باشد. در نتیجه، QSNs-WLED های پیشنهادی جدید دمای کار 20.5oC ی کمتری را تحت جریان کار 200 mA نشان می‌دهد.

1-مقدمه

دیودهای نورافشان سفید (WLEDs) توجه زیادی را به‌واسطه مشخصه‌های فوق‌العاده‌ای که از خود نشان می‌دهند، نسبت به منابع نوری متداول نظیر بازدهی بالا، مصرف کم، حفاظت در محیط و طول عمر بالا به خود جلب کرده‌اند. بیشترین استفاده از این دیودها، تحت ساختارهای WLED های پوشیده شده با فسفر (pc-WLEDs) است که با ترکیب چیپ LED های آبی با فسفر تابنده زرد Y3Al5O12Ce3 ساخته می‌شود. pc-WLEDs می‌تواند بازدهی تابشی بالایی (LE) را از خود نشان دهد در عین حال که شاخص نمود رنگ (CRI) در این ساختار نسبتاً کم است (70) که دلیل این مقدار کم عدم وجود مؤلفه‌های طیف قرمز در نور است. اضافه کردن فسفر قرمز یک روش مؤثر برای کاهش اثر CRI است. اما این روش برای حفظ LE ی بالا چندان قابل‌استفاده نیست به این خاطر که تابش نور قرمز به‌صورت گسترده و به‌صورت جزئی خارج از ناحیه حساس چشم‌های انسان صورت می‌گیرد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Color-rendering index
luminous effi- ciency (LE)
phosphor
quantum dots

ثبت سفارش جدید