Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " دیودهای نورافشان سفید مبتنی بر نقاط کوانتومی با رندر رنگی و بازدهی بالا که با استفاده از ریزکره‌های تابنده بهینه‌سازی شده‌اند " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
دیودهای نورافشان سفید مبتنی بر نقاط کوانتومی با رندر رنگی و بازدهی بالا که با استفاده از ریزکره‌های تابنده بهینه‌سازی شده‌اند
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nanophotonics
سال انتشار
2016
کد محصول
1012004
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این تحقیق، ما روشی را با استفاده از نقاط کوانتومی (QD ها) با نور قرمز در ریزکره‌های سیلیکایی مزوپور از طریق پروسه غیر شیمیایی ارائه کرده و ریزکره‌های (LMS) تابنده را به دست می‌آوریم. به واسطه ساختار شبکه‌ای LMS، از تجمع داخلی نقاط کوانتومی به خاطر کاهش سطح و نیز ساختار کپسولی، جلوگیری شده و نیز از نفوذ اکسیژن و رطوبت نیز ممانعت می‌شود. ترکیب LMS مشخصه‌های درخشندگی بالای QD ها را به‌خصوص برای بازدهی بالای کوانتومی حفظ می‌کند. علاوه بر این، دیودهای نورافشان سفید ساخته شده (WLED) که از LMS و فسفر زرد YAG:Ce استفاده می‌کند، عملکرد نوری بالایی را با مختصات رنگی اطراف خود نشان می‌دهد (x = 0.33, y = 0.33), به‌گونه‌ای که دمای رنگی وابسته بین 5100 و 5500 K بوده و شاخص رندر رنگی نیز برابر Ra=90 و R0=95 است. بازدهی تابشی WLED به رکورد جدیدی برابر 142.5 lm/W در جریان 20 mA می‌رسد. LMS روشی جدید برای استفاده عملی از QD ها در نورپردازی و نیز صفحه‌نمایش‌ها با بازدهی بالا و نیز پایداری زیاد، ارائه می‌دهد.

1-مقدمه

نقاط کوانتومی کلوئیدی (QD ها) به‌عنوان گزینه‌های قابل‌اعتمادی برای مبدل‌های نوری در نورپردازش ها و صفحه‌نمایش‌ها به واسطه باند انتشار باریک و طول‌موج انتشار قابل تنظیم بر اساس فاکتورهای اندازه کوانتومی، شناخته می‌شوند. در حالت خاص، کیفیت رنگ، نظیر شاخص رندر رنگی (CRI)، برای دیودهای نورافشان سفید قدیمی با فسفر (pc-WLED) به صورت قابل‌توجهی با استفاده از QD های دارای طول‌موج انتشار خاص، بهبود می‌یابد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





light emitting diodes
quantum dots
lumines- cent microspheres
color rendering index

ثبت سفارش جدید